MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

مدیریت مصرف اینترنت در هنگام هات اسپات (Hotspot)

مدیریت مصرف اینترنت در هنگام هات اسپات

در صورتی که دسترسی به شبکه اینترنت Wi-Fi ندارید، جای هیچ نگرانی نیست. کافی است گوشی هوشمند شما به شبکه دیتا 3G/4G متصل باشد تا به واسطه هات اسپات، هر وسیله الکترونیکی دارای Wi-Fi را به شبکه جهانی اینترنت متصل کنید. در این صورت می‌توانید با تبلت یا هر گوشی هوشمند دیگری، بدون نیاز به شبکه اینترنت یا Wi-Fi به اینترنت متصل شوید. به طور مشابه امکان استفاده از هات اسپات موبایل در مواقعی که شبکه بی‌سیم سیگنال ضعیفی به کاربر می‌دهد نیز وجود دارد. تنها نگرانی که وجود دارد امکان تمام شدن حجم اینترنت گوشی منتشر کننده سیگنال Wi-Fi است.

به منظور مدیریت حجم دیتای گوشی هات اسپات کننده، باید به تنظیمات پنهان سیستم عامل اندروید مراجعه کرد. پلتفرم‌های اندرویدی که دارای نسخه 4.1 و بالاتر هستند، گزینه ای به نام Mobile Access Points دارند، با فعال‌سازی این گزینه به اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی اطلاع می‌دهید که به شبکه هات اسپات گوشی دیگر (که دارای محدودیت حجم است) وصل شده‌اید نه یک شبکه معمول بی‌سیم. بنابراین حجم مصرفی توسط برنامه‌ها محدود می‌شود. تبلت یا گوشی شما مانند زمانی عمل می‌کند که به شبکه دیتا متصل است نه شبکه وایرلس و بدین وسیله می‌توان دیتایی که برخی از اپ‌ها در پس زمینه مصرف می‌کنند را محدود کرد. به عبارت دیگر زمانی که گوشی شما از طریق Wi-Fi به هات اسپات وصل شود در واقع به شبکه دیتا متصل شده است.

با فعال‌سازی این تنظیمات، هنگامی که در حال دانلود حجم زیادی از اطلاعات هستید، امکان اعلام هشدار عبور از سقف حجم مصرفی وجود دارد. اندروید مرکزی اعلام کرده است در صورتی که اینترنت دیتای یک گوشی اندرویدی نسخه 4.1 به بالا را هات اسپات می‌کنید، هر دو دستگاه به طور خودکار متوجه محدودیت حجم دیتای مصرفی می‌شوند و سعی در بهینه‌سازی سطح دیتای مصرفی دارند. بنابراین با اعمال محدودیت روی دستگاه اندرویدی اصلی، امکان استفاده از حجم دیتای از پیش مشخص شده وجود ندارد.

اگر هر دو دستگاهی که هات اسپات شده‌اند اندرویدی نباشند، شما باید این تنظیمات پنهان را به طور دستی انجام دهید:

 

  1. وارد Setting شوید.
  2. در سربرگ Wireless & Networks، منوی Data Usage را انتخاب کنید.
  3. علامت سه نقطه را در گوشه بالای سمت راست لمس کنید تا منو باز شود، سپس Mobile Hotspots را انتخاب و شبکه‌هایی که قصد اعمال محدودیت بر روی آنها را دارید، مشخص کنید.
  4. بر روی جعبه چک باکس تعبیه شده در سمت راست، شبکه‌هایی که قصد اعمال محدودیت بر روی آنها را دارید لمس کنید و کلید برگشت را بزنید. (نیازی به استفاده از دکمه OK به منظور تأیید نیست.)

 

این تنظیمات به شما کمک می‌کنند تا در زمان اشتراک دیتای خود با دیگران، در استفاده از دیتای خود، مدیریت بهتری داشته باشید. این تکنیک‌ها جهت به حداقل رساندن حجم دیتای مصرفی در هنگام به اشتراک‌گذاری آن طراحی شده است، در عین حال با تنظیمات مناسب، روی حجم دیتای خود محدودیت اعمال می‌کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد