MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

جلو گیری از تایپ اشتباه در نوار ابزار فایر فاکس

جلو گیری از تایپ اشتباه در نوار ابزار فایر فاکس(یک اموزش کامپیوتر جالب)
در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید.
این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این اموزش قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.

بدین منظور:
تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمی‌دهد.
برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:

http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578

سپس با انتخاب Add to Firefox و سپس کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.

روشن شدن اتوماتیک کامپیوتر در یک زمان معین

اموزش روشن کردن اتوماتیک کامپیوتر در یک زمان معین
ممکن است شما نیز دوست داشته باشید به هر دلیلی سیستم خود را در یک زمان معین و به شکل اتوماتیک روشن کنید. این کار بوسیله اموزشی ساده از طریق بایوس سیستم امکان پذیر است.
برای این کار:
پس از روشن کردن کامپیوتر ، چندین بار دکمه Delete را بزنید تا وارد تنظیمات بایوس مادربورد شوید.
حالا به Power Management Setup بروید.
PWron/Resume by alarm را با فشردن Enter به حالت Enable دربیاورید.
سپس در قسمت Date alarm تاریخ و در Time alarm زمان دقیق روشن شدن اتوماتیک کامپیوتر را وارد نمایید.
با فشردن کلید F10 تنظیمات را ذخیره کنید. اکنون کافی است سیستم را خاموش کنید و منتظر بمانید در زمانی که تعیین کرده اید روشن شود.
برای روشن شدن اتوماتیک تنها لازم است سیستم به برق متصل باشد.

اموزش افزودن run به ویندوز ویستا و ویندوز ۷

اموزش افزودن run به ویندوز ویستا و ویندوز ۷

در صورتی که از ویندوز ویستا یا ۷ استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و ۷ نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این اموزش کامپیوترمی‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و ۷ بازیابی کنید.
برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید.
همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و ۷ نیز کارایی مشابه Run را دارد.

متاتگ گوگل چیست؟

متاتگ ها راهی برای شناساندن وب سایت شما به جهان خارج است .  عنوان تگ هایی که برای صفحات سایت خود تعریف میکنید موتور های جستجوگر را در شناختن مطالب داخل سایت شما یاری میکند .

 

دو نوع اصلی متاتگ وجود دارد :

این متاتگ باعث میشود که اطلاعات اضافی ای همراه صفحه وب درخواستی شما در http header به مرورگر ارسال شود .  مثلا میتوانید تاریخ انقضای اطلاعات را تعیین کنید یا میتوانید صفحه وب را با یک متا تگ خاص پس از چند ثانیه به صفحه دیگری بفرستید بدون دخالت کاربر !

HTTP-EQUIV

این نوع از متاتگ برای تعیین اطلاعات داخل صفحه وب استفاده میشود که باعث میشود صفحه وب شما با راحتی بیشتری برای موتورهای جستجوگر شناخته شود ... مثلا زبان این صفحه ، نام طراح ، کلمات کلیدی این صفحه و ...

NAME

 

بقیه در ادامه مطلب . ..............

ادامه مطلب ...

قرار دادن آیکون برای سایت (favicon)

حتما تا کنون تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار نوار آدرس سایت در حال نمایش یا محل نمایش عنوان سایت، در برنامه مرورگر خود دیده اید، این تصویر کوچک اصطلاحا favicon نام دارد. در این مطلب قصد داریم چگونگی قرار دادن این آیکون ریز را به شما آموزش دهیم.

برای انجام این کار دو مرحله باید صورت گیرد: آماده سازی آیکون – قرار دادن کد نمایش دهنده آیکون در کد قالب وبلاگ یا سایت شما:


برای ادامه ترفند و کپی کد به ادامه مطلب بروید . ....................

ادامه مطلب ...