MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

سرویس Street View گوگل شما را به تور مجازی در استادیوم‌های جام جهانی دعوت می‌کند


اگر شما هم مثل من آرزو دارید که در استادیوم‌های جام جهانی برزیل حضور داشتید، اما هزینه سنگین سفر به برزیل مانع حضور شما در این رقابت‌ها شده، می‌توانید از طریق سرویس Street View گوگل بصورت مجازی در این استادیوم‌ها حرکت کنید.

چند روز بیشتر تا شروع رقابت‌های جام جهانی باقی نمانده است. امروز نیز قصد داریم سرویس اختصاصی دیگر گوگل برای این مسابقات را به شما معرفی کنیم. گوگل اخیرا هر ۱۲استادیوم برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل را در سرویس Street View خود اضافه کرده است تا بتوانید درون آن‌ها سفر کرده و بخش‌های مختلف این استادیوم‌ها را از دوربین گوگل مشاهده کنید.

گوگل برای افرادی که شانس حضور در برزیل را یافته‌اند نیز تدابیری اندیشیده و اپلیکیشن موبایل خود را بروز نموده تا اطلاعات محلی مربوط به شهرهای میزبان مسابقات در اختیار مردم قرار گیرد. سرویس نقشه (Google Maps) حالا اطلاعات جامعی از شهرها و هر آنچه به درد بازدیدکنندگان می‌خورد را اضافه کرده است.

برای مشاهده استادیوم‌های جام جهانی در سرویس Street View به سرویس نقشه گوگل مراجعه کنید.

کاربردهای جالب از فناوری NFC



امروزه تعداد گوشی‌ هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود.
با مصرف انرژی بسیار اندک و امنیت نسبی مناسب, NFC جایگزین بلوتوث و وای فای برای انتقال اطلاعات و فایلها بین دو دستگاه موبایل میباشد. در واقع اگر کسی بخواهد از طریق NFC به دستگاه شما رخنه کند و یا در ارتباط NFC دستگاه شما با یک دستگاه دیگر خللی وارد کند، باید بسیار به گجت شما نزدیک شود که این کار بدون جلب توجه و مشکوک کردن شما، تقریباً ممکن نیست. 
من شما را با برخی از کاربردهای جالب این فناوری آشنا می کنم.

1- حلقه ی NFC 
این حلقه در درون خود یک چیپ NFC دارد که میتوان از آن برای کارهای خاصی مثل باز کردن قفل گوشی, استفاده کرد. همچنین این حلقه دارای باتری مستقل و مقاوم در برابر آب میباشد.

2- قابلیت Key2Share جهت باز کردن درب
 قابلیت Key2Share یک راه حل خوب برای استفاده از تکنولوژی NFC در گوشی های هوشمند است که برای باز کردن قفل درها و حذف کلیدهای فیزیکی مورد استفاده قرار میگیرد.

3- ناخن های NFC
این ناخن ها مانند چراغهایی هستند که همه بطور ناخود آگاه به آنها نگاه میکنند. همانطور که قبلا هم در کافه فردا به آن پرداختیم, یک کمپانی ژاپنی ناخن هایی تولید کرده که مجهز به چراغ led هستند. این چراغها بوسیله ی آنت nfc درون گوشی به محض نزدیک شدن روشن شده و چشمک می زند.

4- NFC در کتابخانه

برخی از کتابخانه های ژاپن مجهز به تگ های NFC در جلدهای کتابشان هستند. افرادی که نیاز به استفاده از کتاب های مذکور باشند, براحتی میتوانند با نزدیک کردن گوشی هوشمند خود به این کتاب ها از تمامی اطلاعات کتاب بهره مند شوید.

5-تجهیزات xNT NFC

شاید عجیب به نظر برسد ولی تجهیرات پزشکی مانند ایمپلنت NFC و سوزن های تزریق زیبایی با این قابلیت وجو دارد. در سیلندر این سرنگ ها چیپ NFC بسیار ظریفی گنجانده شده است که با تمامی گوشی ها و تبلت ها سازگار است.


قابلیت جدید جیمیل: ارسال ایمیل به کاربران ناشناس


این قابلیت که Email via Google+ (ارسال ایمیل با گوگل پلاس) نام گرفته، برای فرستادن ایمیل به کاربران شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس کاربرد دارد. به عبارت دیگر در این فرایند، جیمیل، آدرس گیرنده ایمیل را از پایگاه داده گوگل پلاس استخراج می‌کند. 
به نقل از RedOrbit، آدرس گیرنده تا زمانی که کاربر به ایمیل دریافتی پاسخ ندهد، ناشناس می‌ماند. 
گفتنی است در حال حاضر این قابلیت برای همه کاربران جیمیل فعال نشده ولی کسانی که Email via Googlle+ را دارند، برای فعال کردن آن کافی است به قسمت Settings و General جیمیل خود مراجعه کنند. 
به نظر می‌رسد گوگل بیش از پیش در حال ادغام دو سرویس مهم خود یعنی جیمیل و گوگل پلاس است. 
البته بعید نیست این قابلیت با نقد و اعتراض برخی کارشناسان روبرو شود زیرا افراد و شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند به تبلیغات بپردازند و یا ایمیل‌های مزاحم و هرزنامه برای دیگران ارسال نمایند.