MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

برترین برنامه های عکاسی برای آیفون


دوربین و عکاسی، حالا جزئی لاینفک از ابزارک‌های دیجیتال محسوب شده و همواره به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی هر تلفن هوشمند یا حتی تبلتی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. با افزایش محبوبیت عکاسی با تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های عکاسی نیز بهبود یافته و بر کارایی و امکاناتشان افزوده می‌شود. یکی از تلفن‌های هوشمندی که به‌ سبب بهره‌مندی از اکوسیستم گسترده و دوربین با کیفیت، همیشه از بهترین و بروزترین برنامه‌ها بهره‌مند بوده، آیفون اپل است و صدالبته دوربین تعبیه شده در آن نیز به‌ ویژه در نسل پنجم ، واقعا شگفت‌آور است. در این مطلب سعی کردیم تا بهترین و بروزترین اپلیکیشن‌های عکاسی آیفون را گردآوری کرده و در فراهم آوردن یک تجربه‌ی عکاسی بی‌نظیر، سهم خود را به نحواحسن ایفا کنیم.

توضیح: برای دسترسی به وب‌سایت توسعه‌دهنده هر اپلیکیشن، بر روی نام اپلیکیشن کلیک کنید. لینک دانلود در پایان هر بخش ارائه شده است. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های مشابه هم به علاقمندان پیشنهاد شده است.


KitCam

KitCam2KitCam1

ابزاری خارق‌العاده برای ثبت لحظات شیرین و خاطره انگیز شما. با کمک این برنامه، شما پا را از مرزهای اپلیکیشن محدود به IOS فراتر گذاشته و به امکانات بیشتری دست خواهید یافت. امکان تنظیم میزان نوردهی، تعادل رنگ سفید، ISO و انواع افکت‌های گوناگون پیش از شروع عکاسی و همچنین تغییر ویژگی های تصویر مانند سطوح روشنایی، درخشندگی، کنتراست و غلظت رنگ پس از ثبت عکس را خواهید داشت. حالت‌های گوناگون عکاسی از جمله استفاده از زمان‌سنج (تایمر)، HDR و عکاسی با نرخ فریم متفاوت نیز در دسترس هستند. اگر می‌خواهید افسار دوربین تلفنتان را به طور کامل در دست بگیرید، این برنامه برای شماست.

نمونه مشابه؛

Photoforge2

Photoforge2-2Photoforge2-1

پس از این‌که لحظه‌ی مورد نظر را با KitCam شکار کردید، با استفاده از این برنامه به ویرایش و اعمال تغییرات گوناگون بر روی آن بپردازید. مطمئنا از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. امکان استفاده از لایه‌ها و ماسک‌ها، تغییر تناسب تصاویر، تعادل رنگی، تعادل رنگ سفید و همچنین قابلیت ترکیب کانال‌ها و کاهش نویز، از این برنامه یک فتوشاپ جمع و جور ساخته‌اند. به علاوه بیش از ۲۵ فیلتر آماده، قاب و افکت نیز شما را در خلق اثر هنریتان یاری خواهند کرد.

نمونه مشابه؛

VSCO CAM

Vsco2Vcso1

تنظیمات پیشرفته و امکانات فراوان خوب است اما گاهی شما تنها به ابزاری سریع و راحت نیازمندید که کار را با سهولت کامل به انجام برساند. اگر چنین است، پیشنهاد ما به شما این برنامه است. تنظیمات اندک، رابط کاربری ساده و کارآمد، و کم‌ترین اعمال مورد نیاز برای ثبت بهترین عکس ممکن، این برنامه را تا این حد جذاب ساخته‌‌اند. البته چند افکت ساده و جذاب و برخی تنظیمات اندک نیز داخل آن گنجانده شده است.


Facetune

Facetune2Facetune1

اگر اغلب به عکاسی پرتره می‌پردازید، بدانید که همین حالا ابزار مورد نیازتان را پیدا کردید. شناسایی و اعمال بهتر نوردهی بر پوست، ترمیم مشکلات چشم و چندین امکان دیگر، بهترین نتیجه ممکن را برایتان فراهم خواهد کرد. این برنامه تمامی تاریکی ها، محو شدگی ها و سایه های اضافی افتاده بر صورت را حذف کرده و در یک کلام، تصاویرتان را به صورت کاملا خودکار، روتوش می‌کند.

Fuzel Pro

Fuzel2Fuzel1

تکه‌چسبانی عکس‌ها بر روی یک صفحه یا اصطلاحا کولاژ، بهترین راه برای نمایش چندین عکس مرتبط به طور همزمان است. راهی متفاوت برای گفتن داستانتان. اپ استور اپل نیز بهترین مکان برای یافت ابزار های مخصوص این کار است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا به طراحی و ساخت انواع کولاژها پرداخته و به بهترین شکل، ظاهر و چیدمان آن ها را مدیریت کنید. اگر شما هم به عکاسی، به دید هنر نگریسته و شیفته‌ی خلق آثاری متفاوت هستید، Fuzel را از دست ندهید.

نمونه مشابه؛

Photolettering

pl2pl1

بعد از این تصاویر را ثبت کرده، ویرایش و پیرایش کردید، نوبت آن است تا از آن ها استفاده کنید. یکی از راه های مرسوم، به کار بردن تصاویر در انواع پوسترها است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید به کمک چندین قلم (فونت) زیبا و متفاوت، به خلق پوستر یا آگهی‌های خود پرداخته یا به‌ وسیله‌ی خریدهای درون نرم افزاری، ابزارهای دیگری نیز دریافت کرده و از آن‌ها در طراحی آثار خود بهره ببرید.

نمونه مشابه؛

Instagram

Instagram2Instagram1

ممکن نیست سخن از عکاسی بوده و نام اینستاگرام برده نشود. برترین ابزار به اشتراک گذاری تصاویر در ابزارک‌های دیجیتال که تقریبا تمامی پلتفرم‌ها را پوشش می‌دهد. به کمک این اپ می‌توانید به عکاسی پرداخته، عکس‌های خود را با افزودن چند افکت مختلف ویرایش کنید و در شبکه‌ی اجتماعی خود این نرم افزار به اشتراک بگذارید. میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا در این برنامه فعالیت داشته و همه روزه هزاران عکس به شبکه اجتماعی آن آپلود می‌شود. اگر در کنار عکاسی، طالب کمی فعالیت جمعی نیز هستید، این اپلیکیشن بی‌نظیر را از دست ندهید.

نمونه مشابه؛

اپلیکیشن‌های محبوب و مورد نظر شما کدام‌اند؟ من را هم در جریان بگذارید.

10 برنامه کاربردی برای لذت بردن از دامان دشت و صحرا


زدن به دامان طبیعت و دل کندن از شهر دود گرفته لذایذ بسیار دارد. از جذب حداکثری ویتامین دی تا کسب آرامش فکری و تخلیه‌ی هیجانات درونی، همگی از مواهب این امر مفرح است. اما آیا فناوری و طبیعت نقطه‌ی مشترکی با هم دارند؟ در این مقاله می‌کوشیم برخی از ابزارهای کاربردی را برای گوشی یا تبلت شما معرفی کنیم که می‌توانید در حین طبیعت گردی از آن بهره ببرید. با موسیو همراه باشید.


MotionX GPS

قیمت: ۰.۹۹ دلار

0102

برنامه MotionX GPS مسیر شما را در حین اسکی، کوه نوردی، دویدن، قایق‌رانی و دیگر فعالیت‌ها رهگیری می‌نماید. بهترین بخش آن است که می‌توانید پیش از عزیمت نقشه‌ی محل را بر روی دستگاه خود بارگذاری نمایید و هرگونه نقشه‌ی توپوگرافی دیگری که مرتبط با آن باشد را نیز بر روی برنامه سوار کنید. بدین ترتیب در دل کوه و جنگل که خبری از پوشش شبکه‌ی موبایل نیست، می‌توانید به راحتی مسیریابی خود را انجام دهید.

برنامه MotionX GPS مخصوص سیستم عامل iOS است. برای برنامه‌ی جایگزین اندرویدی می‌توانید از برنامه‌ی Backcountry Navigator PRO GPS استفاده کنید که البته ۹.۹۹ دلار قیمت دارد. این برنامه برای کاوشگران طبیعت بسیار کاربردی است.


Peaks

قیمت: ۲.۹۹ دلار

03

برنامه‌ی Peaks ابزاری عالی  و ایده‌آلی است که از قابلیت واقعیت افزوده بهره می‌برد و به این ترتیب می‌توانید مسیرهای مربوطه را به کاربر نمایش دهد. می‌توانید دوربین گوشی خود را به سوی کوهی خاص نشانه بروید و این برنامه می‌تواند با استفاده از موقعیت‌یابی (GPS) که دارد، نام تک تک کوه‌ها را به شما نمایش دهد.


First Aid (کمک‌های اولیه)

قیمت: رایگان

01

اطلاع از کمک‌های اولیه به خصوص در طبیعت گردی، کوه‌نوردی و پیک‌نیک بسیار مهم است. شاید با اطلاع از همین موارد کوچک بتوانید جان کسی را نجات دهید. اگر مایلید تا برنامه‌ی فارسی اندرویدی آن را دریافت کنید می‌توانید سری به این پیوند بزنید.

این برنامه مخصوص اندروید است. برای مشاهده‌ی نمونه‌ی مشابه iOS از برنامه GotoAID استفاده نمایید که به دو حالت رایگان و یا با پرداخت ۴.۹۹ دلار قابل استفاده است.


Army Survival

قیمت: ۱.۹۹ دلار

0102

رفتن به پیک‌نیک و کمپ زدن به آن سادگی که تصور می‌کنید نیست، به خصوص اگر بخواهید بدون آمادگی دل به دریا بزنید. برنامه‌ی Army survival از روش‌های زنده ماندن نظامیان برداشته شده و به شما می‌آموزد که چطور پناهگاه بسازید، آتش به پا کنید یا دیگر امور روزمره‌ی زندگی را به دور از تمدن و در شرایط گوناگون انجام دهید. برای شما که یک طبیعت گرد آماتور هستید، چنین برنامه‌هایی گاه می‌تواند جان و زندگی شما را حفظ کند.


What Knot to Do

قیمت: رایگان

0102

کوه نوردی، صخره نوردی و دریانوردی بدون اطلاع از انواع گره‌ها بی‌معنی است. اگر می‌خواهید برای چنین سفرهای پرهیجانی آماده شوید بهتر است ابتدا برنامه‌ی What Knot to Do را تهیه کرده و انواع گره زدن‌ها را بیاموزید.

نمونه‌ی اندرویدی آن Knots Guide است که دارای ۹۲ گره گوناگون در ۱۰ دسته‌بندی مختلف است.


Altitude

قیمت: رایگان

0102

برنامه‌ی Altitude یک ابزار ارتفاع سنج مخصوص گوشی‌های هوشمند است که قادر به ارزیابی ارتفاع، سرعت، فاصله، زمان، مسیر حرکت، نشانی‌های فیزیکی و حداقل و حداکثر ارتفاع مسیر شماست. حتی می‌توانید نقشه‌ها و گراف‌های مربوط به مسیر خود را نیز مشاهده فرمایید.

این برنامه مخصوص اندروید است. برای استفاده از برنامه مشابه iOS به برنامه Elevation Pro با قیمت ۹۹ سنت سری بزنید؛ این برنامه قادر است با استفاده از منابع اطلاعاتی GPS یا USGS موارد درخواستی را در اختیار کاربر قرار دهد.


Chimani National Parks

قیمت: رایگان

0102

برنامه‌ی Chimani National Parks حاوی اطلاعات با ارزشی پیرامون ۵۹ پارک ملی در ایالات متحده است. کاربران می‌توانند علاوه بر کسب اطلاعات ارزشمند، داده‌هایی که از سفر خود به این مناطق کسب کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی با سایرین به اشتراک بگذارند.


Charity Miles

قیمت: رایگان

0102

با استفاده از برنامه‌ی Charity Miles می‌توانید با راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری برای خیریه‌های گوناگون تبلیغ کرده و برای خود کسب درآمد کنید. تنها کافی است خیریه‌ای را انتخاب کنید تا یکی از حامیان مالی مربوطه از شما حمایت کند: تا برای هر مایل دوچرخه سواری ۱۰ سنت و هر مایل پیاده روی و دویدن ۲۵ سنت بدست آورید.


Project Noah

قیمت: رایگان

0102

برنامه‌ی Project Noah که برگرفته از عبارت «شبکه‌ی موجودات زنده و زیستگاه‌ها» (Networked Organisms and Habitats) است، به شما اجازه می‌دهد علاوه بر کاوش حیات وحش، مشاهدات خود را در آن ثبت نمایید. هدف اصلی از این برنامه همانا محافظت از طبیعت و آموزش محیط زیست به افراد در همه جا است. به قول بنیان‌گذاران این برنامه، « Project Noah همان ابزاری است که اگر چارلز داروین در دنیای حاضر بود، از آن استفاده می‌کرد».


Surfline

قیمت: رایگان

0102

اقیانوس رام نشدنی و غیر قابل پیش‌بینی است؛ اما با استفاده از برنامه‌ی Surfline می‌توانید به عنوان یک موج‌سوار از اوضاع جوی و موج‌های دریا آگاهی یابید. این برنامه دارای گزارشات هواشناسی، پیش‌بینی آب و هوا و نمایش زنده‌ی ۱۴۰ ساحل امریکا است.



با آیفونی که روشن نمی‌شود چه باید کرد؟


آیفون شما خاموش شده و روشن نمی‌شود. فشردن و گرفتن کلید پاور هم هیچ تأثیری ندارد.  صفحه‌نمایش همچنان خاموش و سیاه است. شاید شما هم این وضعیت را تجربه کرده باشید. خوشبختانه این مورد، از مشکلاتی محسوب می‌شود که راه‌کارهایی برای حل کردن آن وجود دارد. پس در ادامه با موسیو همراه باشید.

روشن نشدن آیفون می‌تواند علامتی از یک مشکل‌ نرم‌افزاری غیرطبیعی یا حتی تمام شدن باتری باشد. هر چند که ممکن است، پای مشکلی بسیار جدی‌تر در میان باشد، اما بهتر است قبل انجام هر کاری این ترفند‌های عیب‌یابی را دنبال کرده و انجام دهید. شاید همین روش‌های ساده، باعث راه‌اندازی مجدد آیفون بشود. درست است که در این مقاله بر روی مشکلات آیفون تأکید کرده‌ایم اما همان‌گونه که مشخص است، این روش‌ها برای حل مشکلاتی مشابه در آیپد و آیپاد تاچ نیز قابل استفاده هستند.

آیفون را برای مدتی شارژ کنید.

آیفون خود را به‌ شارژر USB زده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه از طریق پریز برق و یا ۲۵ دقیقه به کمک رایانه یا لپ‌تاپ شارژ کنید. سپس در حالیکه آیفون همچنان به منبع برق متصل است سعی کنید آن را روشن کنید.

اگر باتری آیفون به طور کامل خالی شده باشد، پس از زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شما قادر به راه‌اندازی مجدد دستگاه خود خواهید بود. در این حالت، تصویر زیر بر روی صفحه‌نمایش آیفون نمایش داده خواهد شد.

iphone-battery-dead-300x144

اگر مدتی پس از شروع شارژ، تصویر فوق بر روی صفحه‌نمایش پدیدار شد، به این معنی است که دستگاه برای استفاده مجدد، تنها نیازمند شارژ باتری است. در این حالت، به صورت ایده‌آل، زمانی در حدود ۴ ساعت برای شارژ کامل آیفون و خروج از این وضعیت لازم است.

راه‌اندازی اجباری (Force Reboot)

راه‌اندازی اجباری آیفون از طریق فشردن همزمان کلید پاور و Home انجام می‌شود. برای این نوع راه‌اندازی باید این دو کلید را ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگاه دارید تا لوگوی اپل بر روی صفحه پدیدار شود.

راه‌اندازی سخت (Hard Reboot)، راه‌کاری برای حل مشکل هنگ یا کرش آیفون است. در این حالت صفحه‌نمایش آیفون خاموش شده و به هیچ یک از دستورات کاربر پاسخ نمی‌دهد. این مشکل آسانتر و سریعتر از حالت قبل حل می‌شود و نیازی به انتظار هم ندارد. این وضعیت با توجه اتفاقات قبلی، بلافاصله برای کاربر قابل تشخیص است.

اما آیفون روشن نشد..!

اگر دو ترفند فوق را انجام داده‌‌اید یعنی با وجود اینکه دستگاه شما به شارژ بوده و کلیدهای پاور و Home را به صورت همزمان گرفته‌اید، هیچ اتفاقی رخ نداده است ممکن است یکی از مشکلات زیر رخ داده باشد:

- آیفون در حالت DFU قرار گرفته است.DFU Mode، بخشی از فرآیند جیلبریک دستگاه‌های اپلی محسوب می‌شود. اگر در هنگام اجرای پروسه Jailbreak اشکالی رخ بدهد، گوشی در حالت DFU باقی خواهد ماند. برای خروج از این حالت باید به کمک یکی از نرم‌افزارهای جیلبریک، گوشی را مجددا راه‌اندازی (Reboot) کنید.

ipad itunes connect

- باتری گوشی خراب شده و شارژ نمی‌شود. این مورد بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. ولی به هرحال ممکن است رخ بدهد.

- کابل شارژ USB، کار نکرده و یا معیوب شده است. در واقع این کابل قادر نیست به اندازه مورد انتظار دستگاه شما را شارژ کند. این مشکل معمولاً برای کابل‌های واسطه‌ (و نه اورجینال اپل) اتفاق می‌افتد.

- آیفون یا قسمتی از آن خراب شده است. این مورد معمولاً در مواردی که گوشی برای اثر ضربه یا افتادن در مایعات آسیب دیده باشد رخ می‌دهد.

- آیفون خراب است. این مورد بسیار نادر است ولی در صورت وقوع کاربران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اپل، آیفون خود را به صورت رایگان تعویض کنند. با توجه به عدم وجود فروشگاه‌های اپل در ایران، این راه‌حل برای کاربران ایرانی مفید نخواهد بود.

- موارد دیگر. موارد دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که با توجه به شرایط خاص رخ داده باشند و ما در این مقاله به آن‌ها اشاره نکرده باشیم.

lightning-usb-iphone5-cable

مشکل حالت DFU با کمی حوصله و جستجو حل می‌شود. مسأله کابل‌های USB نیز با تست یک کابل دیگر، که بهتر است کابل اصلی اپل باشد به راحتی قابل حل است. سه مورد بعدی چالش برانگیزتر بوده و به راه‌کارهایی حرفه‌ای‌تر نیازمندند.

Recordium : ضبط، ویرایش و حاشیه‌نویسی فایل‌های صوتی در آیفون و آیپد



اغلب اپلیکیشن‌‌های ضبط صدا (Voice Recorder) در iOS، از امکانات زیادی برخوردار نیستند. حتی توسعه‌دهندگان Cydia نیز آنچنان که باید به لزوم ارائه نرم‌افزارهای ضبط صدا پی‌ نبرده‌اند و تنها بعضی از اپلیکیشن‌های آن شامل بعضی از جسچر‌های حرکتی هستند. با همه این‌ها اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند یک نرم‌افزار رکوردر باید چگونه باشد. Recordium، یکی از این نرم‌افزارها است که برای ضبط، ویرایش و حاشیه‌نویسی فایل‌های صوتی استفاده می‌شود. برای آشنایی با این اپلیکیشن، با موسیو همراه باشید.

اپلیکیشن رکوردیوم، چیزی بیش از برجسته‌ کردن صدا انجام می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید، کیفیت صدا و فرمت فایل ضبط شده را تعیین کنید. بخش مدیریت فایل، ساده و تروتمیز است و کاربر می‌تواند فایل‌های ضبط شده را به کمک سرویس‌های اشتراک‌گذاری ابری و وای‌فای برای دیگران ارسال کند. رکوردیوم به شما امکان می‌دهد فایل‌های ضبط شده را ویرایش کرده و یا به هم متصل کنید.

Recordium-iPad

کار با رکوردیوم ساده است و برای استفاده از آن نیازی به عضویت یا تأیید حساب‌کاربری خود ندارید. به جای استفاده از آموزش‌های طولانی در ابتدای اپلیکیشن، در هنگام اولین استفاده از ویژگی‌ها، توضیحات و کاربرد آن به کاربر آموزش داده می‌شود. البته به جای مشاهده فایل‌های آموزشی، می‌توانید به فایل‌ صوتی آن نیز گوش کنید.

امکانات زیادی در صفحه ضبط و ویرایش اپلیکیشن وجود دارد. حجم فایل ورودی به کمک کلید سمت چپ صفحه قابل تنظیم است. در سمت راست هم کلیدی وجود دارد که به کمک آن می‌توان تعیین کرد چه مدت پس از شروع سکوت، ضبط صدا متوقف شود.

برای حاشیه‌نویسی بر روی فایل‌های صوتی، بر روی آیکون «+» کلیک کنید.برای درج حاشیه‌نویسی در فایل‌ها می‌توانید از متن یا عکس استفاده کنید. برای برجسته (Highlight) نمودن بخش خاصی از فایل، کافی است به کمک آیکون خودنویس، محدوده مورد نظر خود را مشخص کنید.

Recordium-iOS-WiFiRecordium-iOS-SettingsRecordium-iOS-Home

رکوردیوم برای ویرایش فایل‌ها، حذف (Deletion)، اصلاح (Trim) و تدوین (Snip) را ارائه کرده است. به کمک حذف، بخش مشخصی از فایل را می‌توان حذف کرد. ویژگی Trim بر عکس حذف، تنها قسمت انتخاب شده را حفظ کرده و سایر قسمت‌ها را حذف می‌کند. با Snip، کاربر می‌تواند به کمک بخش‌های مختلف فایل‌های صوتی موجود، یک فایل جدید بسازد.

در حالت پیش‌فرض فایل‌ها با فرمت MP4 ذخیره می‌شوند اما شما می‌توانید فرمت‌های دیگری مانند AIFF ،WAV یا CAF را انتخاب کنید. کیفیت صدای ضبط شده نیز قابل تنظیم است.

برای ورود به بخش مدیریت فایل‌ها بر روی صفحه اصلی Swipe کنید. در این بخش علاوه بر امکان حذف فایل‌ها، می‌توانید آن‌ها را از طریق ایمیل یا سرویس‌های به اشتراک‌گذاری برای دیگران ارسال کنید.

به کمک اپلیکیشن می‌توانید به جستجوی فایل‌های ضبط شده نیز بگردید.


از انتشار رکوردیوم، چند ماه بیشتر نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه نظر مثبت کاربران را جلب کرده است. شما نیز اگر از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اید، نظر خود را درباره آن با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

چگونه ظاهر و امکانات iOS 7 را به نسخه‌های قدیمی‌تر بیاوریم؟


هفتمین نسخه از سیستم عامل محبوب اپل برای ابزارک‌های دیجیتال پاییز امسال خواهد آمد و شاید تا آن موقع طاقت صبر کردن نداشته باشید یا دستگاه اپلی‌تان این نسخه را پشتیبانی نکند. اگر چنین است، در این مطلب با ما همراه باشید تا با مجموعه‌ای از ترفندهای ریز و درشت، به شما کمک کنیم iOS 7 را همین الان تجربه کنید.

نخست توجه کنید که کلیه مطالب ذیل، مستلزم این است که دستگاه شما جیل بریک شده باشد. پس اگر چنین نیست یا علاقه‌ای به شکستن قفل دستگاه‌تان ندارید، باید برای داشتن نسخه‌ی اصلی iOS 7 فعلا صبر کنید. آشنایی مقدماتی با برخی مفاهیم جیل بریک و سیدیا نیز توصیه می‌شود.


ظاهر و امکانات کلی

برای آوردن تمام ویژگی‌های ظاهری و اکثر امکانات نرم افزاری، نخست باید توییک وینتربورد را نصب کنید. برای این منظور در برنامه سیدیا، به زبانه جست و جو رفته و Winterboard را یافته سپس نصب کنید.  پس از نصب آن، باید کلمه iOS 7 Theme را جست و جو کنید و آن را نیز که ساخته توسعه دهنده‌ی معروف pw5a29 است بر روی دستگاه‌تان راه اندازی کنید.

حالا شما کامل‌ترین و زیباترین پوسته iOS 7 را در اختیار دارید که تمامی آیکون‌ها، صفحه قفل، تنظیمات، پیام‌ها، مرورگر، نوار وضعیت و ... را به کلی دگرگون کرده و بهترین نتیجه موجود را در اختیارتان قرار می‌دهد. توییک محبوب Auxo نیز به همراه این پوسته نصب خواهد شد.

پس از نصب پوسته، وینتربورد از شما می‌خواهد تا دستگاه خود را مجددا بارگذاری کرده یا اصطلاحا Respring کنید. پس از انجام این کار نتایج را مطابق تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد.

 ios 7

در ضمن توجه داشته باشید که این پوسته یا اصطلاحا تم، دو نوع مرکز اطلاع رسانی (NotificationCenter) مختلف  را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین دو نوع ظاهر برای پوشه‌ها، مرکز چند وظیفگی (App Switcher) و سیری را در دل خود جای داده است که به دلخواه شما قابل تغییراند.

با فعال سازی گزینه iOS 7 Blur هم می‌توانید آن ظاهر شیشه‌ای دوست داشتنی را داشته باشید.

مطمئنا تا حالا ظاهر گجتتان به کلی تغییر کرده و از افکت‌های جدید لذت می‌برید؛ اما صبر کنید. ما هنوز هم چند نکته دیگر در آستین داریم که همه چیز را از این هم رویایی‌تر می‌کند.


تغییر قلم (Font) های دستگاه

با وجود تمامی تغییرات عمده صورت گرفته، فونت‌های دستگاه هنوز تغییری نکرده‌اند. برای این منظور، مجددا به سیدیا مراجعه کرده و در قسمت جست و جو، iOS 7 Font' package را تایپ کنید. با نصب این توییک، برنامه BytaFont نیز بر روی ابزار شما نصب خواهد شد که بهترین مرکز مدیریت فونت برای گجت‌های اپلی است.

 ios7_3

 پس از اتمام فرایند مربوطه، برنامه Byta Font  را باز کرده و از زبانه Basic، iOS 7 را انتخاب کنید.


تغییر صفحه کلید

احتمالا می‌دانید که دوباره باید به کجا مراجعه کنید. به سیدیا رفته و توییک ColorKeyboard را در نسخه سیاه (black) یا سفید (White) و تم iOS 7 Keyboard  را که توسط  Aviorok طراحی شده‌اند نصب کنید.

ios7_4

 بعد از پایان کار، به تنظیمات دستگاه رفته، در نوار سمت چپ، Color Keyboard را انتخاب کرده و از طریق گزینه Select Themes یکی از دو تمی که به دلخواه نصب کرده‌اید را انتخاب کنید. پس از انتخاب دکمه Back در نوار بالا، دستگاه Respring  می‌شود و سپس شما با صفحه کلید iOS 7 موجه خواهید شد. همان ظاهر شفاف و همان افکت‌های شیشه‌ای.


تغیر مرکز کنترل (ControlCenter) و نوار اطلاع رسانی (Notification Center)

اگر از مرکز کنترل و اطلاع رسانی جدید در iOS 7 خوشتان آمده است، پیشنهاد می‌کنیم که هر سه توییک زیر را نصب کنید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد.

  • NCSettings
  • این توییک از سورس (منابع نرم افزاری در سیدیا) ModMyi قابل دریافت است که مجموعه‌ای از تنظیمات مفید را به نوار اطلاع رسانی‌های iOS خواهد آورد.
  • BlurriedNCBackground
  • این توییک نیز در سورس ModMyi قرار دارد. به کمک آن، می‌توانید ظاهر شفاف و زیبایی را ایجاد کنید که تا حد بسیار زیادی، تداعی گر نسخه اصلی iOS 7 خواهد بود.
  • iOS 7 Control Toggles
  • این توییک بیشتر جنبه‎ی ظاهری داشته و آیکون‌های NCSettings را شبیه به آیکون‌های به کار رفته  در نسخه اصلی می‌کند. پس از نصب آن، به تنظیمات رفته و با انتخاب NCSettings از نوار سمت چپ برنامه و لمس iOS7 Control Toggles آن را فعال کنید.

5

پس از نصب این سه مورد و فعال سازی همه‌ی آن‌ها، نوار اطلاع رسانی‌ها را گشوده و از ظاهر و ویژگی‌های جدید لذت ببرید.


افکت پارالکس

این حالت که برخی آن را جالب‌ترین ویژگی اضافه شده به نسخه جدیدی می‌دانند، سبب می‌شود که لایه‌های نمایشی به طور سه بعدی به نظر برسند به گونه‌ای که می‌توان با حرکت دستگاه در زاویه‌های گوناگون، پشت آیکون‌ها را دید.

6

به سیدیا رفته، سورس رایان پتریچ به آدرس " http://rpetri.ch/cydia/" را اضافه کرده و توییک DeepEnd را نصب کنید. حالا از واکنش دستگاه‌ نسبت به حرکاتتان لذت ببرید. تمامی تنظیمات برنامه نیز قابل شخصی سازی است.


تغییر برنامه چندوظیفگی (AppSwitcher)

از ظاهر تکراری اپ سویچر پیشفرض دستگاه یا حتی توییک Auxo خسته شده‌اید؟ پس چرا CardSwitcher به قیمت 1.99 دلار را از سورس BigBoss نصب نمی‌کنید؟!

6

با استفاده از این ترفند برخاسته از سیدیا، همان محیط چندوظیفگی زیبای iOS 7 را بر روی دستگاه‌تان پیاده سازی کنید.

سخن از دلار پیش آمد و و مشکلات سر راه خریدهای ارزی...!. نگران نباشید نسخه کرک شده این توییک نیز به راحتی قابل تهیه است.


تغییر ظاهر پوشه‌ها

در iOS7 با انتخب هر پوشه، اندازه آن افزایش یافته و کل صفحه را اشغال می‌کند. چندین صفحه و گنجایش نامحدود و ظاهر شیشه‌ای را نیز نباید از یاد برد.

8

توییک FolderEnhancer را نصب کنید تا قابلیت‌هایی چون ایجاد پوشه درون پوشه‌ای دیگر، ظرفیت نامحدود برای هر پوشه و داشتن صفحه‌های مجزا درون هر پوشه را به سیستم عامل دستگاه خود بیاورید. کرک این توییک از سورس‌های فارسی و ریپو (منبع) insanelyi نیز قابل دریافت است.


تصاویر پس زمینه پویا

راه حل در سورس BigBoss پنهان شده و منتظر شماست. توییک LivePapers را نصب کنید. از طریق این برنامه، امکان تهیه صدها تصویر پس زمینه متحرک و بینظیر فراهم خواهد شد که علیرغم این‌که مجانی نیستند، اما بسیار زیبا و نشاط انگیزند. هرچند مطابق معمول، تصاویر کرک شده و رایگان نیز از طریق ریپو insanelyi قابل دریافت‌اند. به عکس زیر توجه کنید.

 9

خب، تا به حال باید انتظارات اکثر کاربران برآورده شده باشد. اما اگر هنوز موجبات قناعت طبع هنری‌ و کمال پسندتان فراهم نشده است، به ادامه مطلب توجه کنید.

آیکون ساعت زنده

10

در iOS7، آیکون ساعت به صورت پویا عمل کرده و زمان واقعی را به نمایش می‌گذارد. اگر عضوی از جامعه جیل بریک کنندگان هستید، باز هم مانعی بر سر راهتان نخواهد بود. توییک LiveClock را از سورس رایان پتریچ که در موارد قبلی به آن اشاره کرده بودیم نصب کنید و پویایی را به بهترین نحو ممکن در ابزارک اپلی‌تان بگسترانید.

پوسته‌ای برای اپلیکیشن ماشین حساب

12

کسی که واقعا در پی ظاهر استثنایی iOS 7 باشد، از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد. اگر شما هم جزء آن دسته هستید، پیشنهاد ما به شما تم iOS 7 Calculator Theme است که در سورس رئیس بزرگ (بله درست متوجه شدید منظورمان همان BigBoss بود) موجود است. آن را نصب کرده و به ماشین حساب جدید خوش آمد بگویید.