MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

Lenovo ابر تلفن هوشمند خود، K860 LePhone را معرفی کرد



این هفته ، هفته خوبی برای شرکت لنوو بوده، و این شرکت چینی در مقایسه با رقبای خود رشد پایداری از لحاظ مالی داشته است. این شرکت در سال گذشته تلاش بسیاری در زمینه طراحی و تولید موبایل و تبلت داشته و حاصل آن تعداد زیادی از محصولات با کیفیت و رقابتی بوده است. شاید این محصولات به‌ اندازه کافی قدرت رقابت با محصولات بزرگ شرکت‌هایی مانند سامسونگ و یا اچ تی سی را نداشته‌اند، اما این بار این شرکت تلفن هوشمندی را معرفی نموده که در این مورد می‌تواند نظر شما را تغییر دهد.

امروز شرکت لنوو ابر تلفن هوشمند خود با نام K860 یا LePhone را معرفی نمود. این گوشی دارای پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 4412 با ماکسیمم فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Mali-400 ، صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰، یک گیگا بایت رم و ۹.۶ میلیمتر ضخامت می‌باشد.

دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسل رزولوشن دارد و می‌تواند ۱۰۰ فریم در حالت عکاسی ممتد بگیرد. همچنین توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080p را دارد. یک دوربین ۲ مگا پیکسلی نیز در جلوی این گوشی به منظور مکالمات ویدیویی قرار داده شده است.

اگر تمام موارد مذکور شما را در مورد باتری آن نگران می‌کند، باید بگوییم که باتری این تلفن هوشمند ۲۲۵۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و احتمالا می‌تواند انرژی لازم برای استفاده سنگین در طول یک روز را تامین نماید. این گوشی با سیستم عامل ۴.۰.۴ ‌اندروید منتشر خواهد شد و هنوز شرکت لنوو در مورد قیمت و تاریخ انتشار آن سخنی به میان نیاورده است.

اختراع تلفن همراه هوشمند معطر+عکس

طراحان تلفن های همراه هوشمند برای پیشی گرفتن از رقبا دست به ابتکارات مختلفی در طراحی این محصولات می زنند و اکنون شرکت سامسونگ قصد دارد با طراحی و تولید تلفن های هوشمند معطر، بازار را در اختیار بگیرد.

 

جزئیات دقیقی از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما این محصول مانند برخی نمونه های مشابه مانند برچسب معطر، مخزن یا تراشه عطری نخواهد بود.

 

پیش بینی می شود طراحان از یک نوع اسفنج شیمیایی عطری در ساخت نسل جدید تلفن همراه هوشمند استفاده کنند که با هر بار شارژ کردن باتری، اسفنج نیز به وسیله یک کابل USB‌ شارژ شده و بوی دلخواه بر روی دستگاه ذخیره می‌شود.


تکامل رابط کاربری سیستم عامل محبوب مایکروسافت

رابط کاربری ویندوز، ۲۷ سالی هست که با ما همراه است. با وجود آن که طی این سال‌ها کلیت آن تغییر چندانی نکرده، ولی وقتی زمان تغییرات گسترده فرا رسید، تحول رابط کاربری ویندوز از آن چه فکر می‌کردیم بزرگ‌تر بود. هر بار که تغییراتی در رابط کاربری سیسم عامل محبوب ماکروسافت ایجاد می‌شود، کاربران به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروهی که آن را دوست دارند و گروهی که آن را دوست ندارند!

امروز می‌خواهیم که نگاهی به گذشته بیاندازیم و تغییرات ظاهری رابط کاربری ویندوز را طی سالیان متمادی در مجموعه‌ای از تصاویر به نمایش بگذاریم. به قول معروف «شنیدن کی بود مانند دیدن».

Windows 1

این اولین نسخه تجاری ویندوز است. ویندوز ۱ که در سال ۱۹۸۵ عرضه گردید، نقطه شروع کار بود. ممکن است برخی از شما که این مطلب را می‌خوانید سن‌تان آنقدری نباشد که تجربه کار با این نسخه از ویندوز را داشته باشید، ولی باید بدانید که شمایل ظاهری اولین ویندوز تجاری به شکل تصویر زیر بود.



Windows 3

این نسخه در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و تغییرات بزرگی را با خود داشت. این اولین نسخه ویندوز است که در آن می‌توانستید پنجره‌ها را کمینه کرده و در آیکون کوچکی داشته باشید. آیا برای پرش میان برنامه‌ها از Alt+Tab استفاده می‌کنید؟ همه این ویژگی‌ها از این نسخه آغاز شد.



Windows 95

برای بسیاری از کاربران، اولین کار پس از روشن کردن کامپیوتر ویندوزی‌شان فشردن دکمه Start است. منوی استارت اولین بار در ویندوز ۹۵ ظاهر شد. اصطلاحاتی چون مرور (Explore)، نوار وظیفه (Task Bar) و دسکتاپ نیز در ویندوز ۹۵ معرفی گردیدند.



Windows 98

در تصویر زیر شمای کلی ویندوز ۹۸ را می‌بینید، اما چیز زیادی برای مشاهده وجود ندارد. تقریبا هیچ تغییری در رابط کاربری ویندوز نسبت به نسخه قبلی ایجاد نشده بود. ویندوز ۹۸ بیشتر از آن که نسخه جدیدی از ویندوز باشد، یک به‌روزرسانی جزئی روی ویندوز ۹۵ بود.



Windows 2000

ویندوز ۲۰۰۰ بهترین اثر مایکروسافت نیست، اما این نسخه برخی ویژگی‌های جدید را در رابط کاربری به همراه داشت. چیزهایی چون شفافیت و افکت‌های سایه‌دار همگی در ویندوز ۲۰۰۰ معرفی گردیدند.



Windows XP

از این پس ویندوز به ظاهر سیستم عامل خود اهمیت ویژه‌ای داد و مایکروسافت در این نسخه بسیار عالی عمل کرد. طرح کلی رابط کاربری در مقایسه با ویندوز ۲۰۰۰ تغییر عمده‌ای نکرده بود، ولی ظاهر و حس بصری آن بسیار متفاوت بود.



Windows Vista

مایکروسافت پس از عرضه ویندوز ویستا با مشکلات اساسی مواجه شد. اما اگر صادق باشیم، ویستا آن قدرها هم بد نبود. سیستم عامل جدید با خود یک رابط کاربری نو به نام Aero را آورد و طراحی منوی استارت نیز کاملا متحول شده بود.



Windows 7

سه سال پس از ویندوز ویستا، ویندوز ۷ منتشر شد و ناگهان تمام کاستی‌ها و مشکلات ویندوز ویستا را از خاطر کاربران حذف کرد. رابط کاربری Aero همچنان وجود داشت، اما ویژگی‌هایی چون Aero snap، Aero peek، Taskbar grouping، آیکون‌های بزرگ‌تر روی نوار وظیفه و پشتیبانی از صفحات چند لمسی، ویندوز ۷ را به آن چه امروز می‌بینیم تبدیل نمودند.



Windows 8

ویندوز ۸ هنوز عرضه نشده، اما واضح است که این نسخه از محبوب‌ترین سیستم عامل جهان، بیشترین تغییرات را در تاریخ ۲۷ ساله ویندوز خواهد داشت. وقتی یک دستگاه ویندوز ۸ را روشن می‌کنید، اولین چیزی که می‌بینید منوی Start جدید است که در واقع تعدادی مربع هستند. ماکروسافت نام این رابط کاربری جدید را Windows 8 UI گذاشته، که البته تا پیش از این با نام Metro آن را می‌شناختیم.

Aero، شفافیت و افکت‌های حالت محو همگی حذف شده‌اند. درست مثل زمان انتشار ویندوز ویستا، صحبت‌های بسیاری وجود دارد مبنی بر این که آیا این تغییرات در ویندوز ۸ با استقبال کاربران روبرو خواهد شد یا خیر. به شخصه کاری که مایکروسافت با ویندوز ۸ کرده را دوست دارم، و بدم نمی‌آید که این کمپانی، این طراحی را در تمام محصولات خود ایجاد کند.



این بود داستان تصویری تحولات رابط کاربری ویندوز طی ۲۷ سال! شما هم نظرتان را درباره این تغییرات، به خصوص تغییرات اساسی رابط کاربری در نسخه اخیر با ما در میان بگذارید.