MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

تلفن LG Optimus 3D Cube اولین تلفن باقابلیت ویرایش ویدیو سه بعدی


هر چه به شروع نمایشگر MWC 2012 نزدیک تر می شویم اخبار بیشتری از تلفن های هوشمند جذابی که قرار است در بارسلونا به نمایش درآیند منتشر می شود. ال جی نیز که به نظر می رسد قصد دارد تا در سال 2012 از بازار تلفن های هوشمند، سهمی را از آن خود کند، با دستی پر وارد این نمایشگاه خواهد شد. این شرکت کره ای امروز از تلفن سه بعدی جدید خود با نام Optimus 3D Cube پرده برداری کرد که مجهز به  نمایشگر IPS و پردازنده 2 هسته ای است. در ادامه مشخصات کامل این تلفن سه بعدی را مشاهده خواهید کرد.

Optimus 3D Cube مجهز به پردازنده دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی، 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط تصاویر سه بعدی، حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت 16 گیگابایتی، باتری 1520 میلی آمپرساعتی و نمایشگر 4.3 اینچی با پنل IPS است.

رزولوشن صفحه نمایش 4.3 اینچی سه بعدی 3D Cube برابر 800 در 480 پیکسل است.

این تلفن بسیار باریک، تنها 9.6 میلی متر ضخامت دارد که با توجه به اینکه از NFC نیز پشتیبانی می کند ضخامت آن بسیار خوب است. وزن این تلفن نیز 148 گرم است.


Optimus 3D Cube با سیستم عامل اندروید 2.3 کمتر از یک ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. البته ال جی وعده داده، چند ماه پس از ورود آن به بازارنسخه بروز رسانی به اندروید 4را نیز منتشر خواهد کرد.

مطمئنا مهمترین قابلیت این تلفن امکان پخش تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک و ضبط ویدیو سه بعدی است. اما قابلیت منحصر به فرد این تلفن اندرویدی امکان ویرایش ویدیو سه بعدی است که تا به امروز هیچ تلفنی از آن بهره مند نبوده است. با نرم افزاری که ال جی برای این تلفن در نظر گرفته کاربر می تواند ویدیوهای سه بعدی ضبط شده خود را به راحتی ویرایش کند.

مشخصات فنی LG Optimus 3D Cube:

  • Chipset: 1.2GHz Dual-Core processor (OMAP4430)
  • Display: 4.3-inch 3D WVGA Display with Corning? Gorilla? Glass 2
  • Memory: 8GB Internal Storage, 1GB Internal Memory
  • Camera: 5MP Dual-lens
  • OS: Android 2.3 Gingerbread
  • Battery: 1,520 mAh
  • Others: HSPA+ 21Mbps, HDMI connection 2D/3D TV/monitor up to 1080p via MHL, DNLA for wireless connection with TV/PC (3D video also supported), NFC Full Support, LG Tag+


اوبونتو برای اندروید، تلفن شما را به کامپیوتررومیزی تبدیل می کند


اوبونتو برای اندروید (Ubuntu for Android) تلفن اندرویدی شما را به یک سیستم عامل تمام عیار و همه کاره تبدیل می کند. یعنی در کنار قابلیت های همیشگی تلفن های اندرویدی، می توانید از قابلیت های سیستم عامل کامپیوترهای رومیزی نیز بهره مند شوید. این سیستم چطور کار می کند؟ وقتی تلفن یا تبلت را روشن می کنید سیستم عامل اندروید با تمام امکانات همیشگیش در دسترس شماست اما وقتی تلفن را برروی داک مخصوص آن قرار می دهید به جای اندروید، ابونتو در خدمت شماست. اگر برایتان جالب است خواندن مقاله را ادامه دهید.

امروز ابونتو با اطلاعیه بسیار جذابش همه را شگفت زده کرد. ابونتو که یکی از محبوب ترین نسخه های توسعه یافته لینوکس است، سیستم فوق العاده جذابی را معرفی کرده که تلفن شما را به کامپیوتر رومیزی تبدیل می کند.

وقتی تلفن را برروی داک قرار می دهید به جای نمایش سیستم عامل اندروید برروی صفحه نمایش بزرگ مانیتور، اوبونتو در اختیار شما قرار می گیرد. سپس کاربر می تواند به امکانات کامل و یک سیستم عامل رومیزی دسترسی داشته باشد و از آنجایی که هسته اصلی سیستم عامل های اندروید و اوبونتو، لینوکس است از نرم افزار های یکدیگر نیز پشتیبانی خواهند کرد. زمانی که تلفن را از داک جدا می کنید مجددا اندروید در دسترس قرار می گیرد.

این طرح به نظر شگفت انگیز می رسد. از آنجایی که تلفن های هوشمند امروزی و آنهایی که در آینده وارد بازار خواهند شد، قدرت بسیار بالایی دارند، به خوبی از پس اجرای سیستم عامل دوست داشتنی ابونتو نیز بر می آید.

"ابونتو برای اندروید" ممکن است رویای همیشگی تبدیل تلفن هوشمند به کامپیوتری رومیزی را به حقیقت تبدیل کند.

نظر شما در مورد این طرح چیست؟ اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت Ubuntu مشاهده کنید. اما برای مشاهده نحوه کارکرد آن می بایست تا نمایشگاه MWC 2012 صبر کرد. اوبونتو وعده داده تا در نمایشگاه هفته آینده دنیا را متعجب کند.

پنج دلیل برای دوست نداشتن لوگوی جدید ویندوز 8


همانطور که می دانید مایکروسافت به طور رسمی از لوگوی Windows 8پرده برداری کرد. با وجود سر و صدای زیاد، این لوگوی جدید نتوانست بسیاری از منتقدان را راضی کند! در این مقاله یکی از منتقدان طراحی لوگوی Windows 8، به برشمردن دلایل نارضایتی خود از این لوگو پرداخته است. از دلایل این منتقد به لوگوی جدید شرکت مایکروسافت می توان به وجود خطای دید، سادگی محض و ضعیف بودن طراحی آن اشاره کرد. آیا به نظر شما نظرات این منتقد می تواند نشانه ضعف لوگوی این سیستم عامل باشد یا این نظرات تنها جنبه شخصی داشته و شما با آنها موافق نیستید؟

سادگی محض

سادگی خوب است و من شخصا طرفدار سادگی هستم، اما به نظرم لوگوی جدید ویندوز 8 بیش از حد ساده است. منظور مایکروسافت از این لوگو این است که هم طرح پنجره هایWindowsرا نمایش دهد و هم رابط کاربری مترو را به نحوی نشان دهد، اما به نظر من طراحان این لوگو نتوانسته اند ایده و فکر اصلی که پشت این طرح نهفته است را به مخاطب منتقل کنند.

آیا این لوگو شما را به یاد رابط گرافیکی ویندوز 8 یعنی مترو می اندازد؟ یا بیشتر حس سادگی بیش از اندازه را به شما القا می کند؟

سستی و ضعف

می دانم که این لوگو حاصل ساعت ها فکر، طراحی، استراتژی، بحث، همفکری و غیره است، اما زمانیکه به آن نگاه می کنم، تنها حس ضعف و سستی از آن برداشت می کنم. فونت مورد استفاده در این لوگو به نظر من اصلاً جالب نیست. اگر من طراح لوگو بودم ترجیح می دادم کمی عمق به کار بدهم و آن را از این حالت خیلی ساده و ضعیف خارج می کردم.

خطای دید

آیا تابحال برایتان اتفاق افتاده که خانه کسی رفته باشید و کج بودن تابلوی روی دیوار، ذهن شما را درگیر کند و مدام به خود بگویید که باید آن را صاف کنید؟ اگر اینطور است شما هم مانند من کمی وسواسی بوده و به صاف بودن تابلو های منزل اهمیت ویژه ای می دهید. حقیقتاً، زمانی که برای اولین بار لوگوی ویندوز 8 را دیدم این حس به من دست داد و به خود گفتم: «باید این تصویر کج و کوله را درست کنم!» به همین خاطر هم ذهنم مدام درگیر درست کردن آن است!!

شناخت روند عملکرد یک شرکت

زمانی که با دقت به لوگو نگاه می کنم، احساس می کنم که مایکروسافت قصد دارد این لوگو را به مرور زمان تغییر دهد! آیا این لوگو قرار است برای 15 – 20 سال آینده نیز کاربرد داشته باشد، یا با تغییر در برنامه هایشان دوباره لوگوی جدیدی را معرفی خواهند کرد؟ به نظر من مطمئنا چنین لوگویی دوام زیادی نخواهد داشت و به زودی مایکروسافتی ها آن را تغییر خواهند داد. شخصاً لوگوی ویندوز 7 را بیشتر می پسندیدم، البته آن هم ایراداتی داشت!

هدایت دید

همانطور که یکی از دوستان طراحم در UX اشاره کرده و من نیز با نظر وی موافقم، طرح لوگوی ویندوز8 یعنی همین پنجره آبی رنگ کج و معوج به گونه ای طراحی شده که تمرکز ذهن از متن "Windows 8" کنده می شود و بجای اینکه بتوانند مکملی بر هم باشند و حس بزرگی و مشارکت را القا کنند، آدمی را با دو مضمون متفاوت و جدای از هم طرف می کند که تنها در کنار یکدیگر نشسته اند. واقعاً جای تعجب دارد.

شخصاً از این پیش آمد و حرکت غیر حرفه ای مایکروسافت لذت نبردم و بیشتر مایل بودم تا با لوگویی عمیق تر و مفهومی تر سر و کار می داشتیم.

اگر بخواهیم تمام تئوریها و اصول طراحی لوگو را در نظر بگیریم، دیگر نمی توانیم این نشانه را لوگو به حساب بیاوریم. جای تردیدی نیست که همیشه به کارهای بصری مایکروسافت علاقمندی خاص داشتم، اما صادقانه ابراز می دارم که از جنبه شخصی، این کار آخر از مایکروسافت را اصلا نمی پسندم.

امیدوارم مایکروسافت پس از قرار دادن تصویر پس زمینه در پشت این لوگو و استفاده از آن در ویندوز8، کمی به آن عمق ببخشد و ایرادات آن را اصلاح کند.

خوراکی تازه آندرویدی در راه است! عرضه آندروید 5.0 درآینده نزدیک


باوجود اینکه زمان زیادی از انتشار  آندروید 4.0 (ساندویچ بستنی) و نفوذ تنها یک درصدی آن در گوشی های هوشمند و تبلت ها نمی گذرد، گوگل برای عرضه نسخه آتی سیستم عامل خود در آینده نزدیک دورخیز کرده است. با توجه به اخبار درز کرده از وب سایت خبری - تایوانی DigiTimes شرکت گوگل در تکاپو برای انتشار نسخه 5.0 (آبنبات پاستیلی) در تابستان آینده است. این اطلاعات جزئی حاکی از تمرکز مجدد آندروید بر تبلت ها و ارائه امکانات جدیدی برای این دسته از ابزارهای الکترونیکی است.

قرار است آندروید 5.0 یا Jelly Bean همانند سیستم عامل آینده مایکروسافت - ویندوز 8 - دارای قابلیت بوت دوگانه باشد. بدین ترتیب، آبنبات پاستیلی نه تنها برای تبلت ها بهینه سازی خواهد شد، بلکه قابلیت های سیستم عامل کروم گوگل را نیز به ارث خواهد برد. با ترغیب هر چه بیشتر تولید کنندگان سخت افزاری به استفاده از قابلیت بوت دوگانه، مشتری نهایی می تواند بنا به سلیقه و تمایل شخصی، تبلت خود را با سیستم عامل آندروید 5.0 گوگل یا ویندوز 8 مایکروسافت بالا بیاورد.

گفتنی است سیستم عامل آندروید 3.0 تنها برای تبلت ها و نسخه 4.0 برای هر دوی گوشی های هوشمند و تبلت ها آماده شده بود. این در حالی است که قرار است روایت آتی - 5.0 آندروید آبنبات پاستیلی - اساساً برای تبلت ها و در کنار آن با بهره گیری از قابلیت های سیستم عامل کروم٬ برای نوت بوک ها نیز مناسب باشد. لاجرم گوگل با نیم نگاهی که به بازار نوت‌بوک و نت بوک‌ها دارد قصد ترویج هر چه بیشتر سیستم عامل خویش را دارد.

البته آندروید 5.0 با چالش هایی پیش رو است و شرکای سخت افزاری گوگل با توجه به روند کند پذیرش نسخه 4.0، دید محافظه کارانه‌ای به این نوگل باغچه آندروید دارند. به طوری که هنوز برخی از فروشندگان در حال به روزرسانی خود به آندروید 4.0 هستند و قرار است تا اواخر این ماه میلادی (اواسط اسفند) در کنفرانس جهانی موبایل، از برخی گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به ساندویچ بستنی رونمایی شود.

اگر اطلاعات درز کرده از شرکت تایوانی DigiTimes درست باشد، موجب می شود تا تولید کنندگان سخت افزار به تکاپو و پویایی بیشتری وادار شوند. بخصوص شرکت هایی چون موتورولا که تازه می خواهند در نیمه دوم سال آینده تجهیزات خود را به آندروید 4.0 به روزرسانی نمایند.

از همه اینها گذشته امیدواریم که آندروید 5.0 بصورت طبیعی از زبان شیوای فارسی پشتیبانی کند. تا کلیه کاربران عزیز هموطن نیز بتوانند با کمترین دردسری از این خوراکی خوشمزه لذت کافی و وافی را ببرند.

پنج دشمن بزرگ ویندوز 8 که ممکن است او را شکست دهند



به اعتقاد کارشناسان ، دلایل متعددی برای عدم موفقیت ویندوز 8 مایکروسافت وجود دارد. یکی از این دلایل ، حضور رقبای قدر و بیشتر از همیشه در صحنه رقابت سیستم های عامل است. در این مقاله با تنی چند از این دشمنان که به ریختن خون ویندوز 8 تشنه اند آشنا خواهیم شد. این مقاله حاوی دیدگاه شخصی نویسنده آن یعنی استیون ووگان نیکلز است که راه دشوار پیش روی مایکروسافت برای ارائه ویندوز 8 را بررسی می کند.

با نزدیک شدن زمان انتشار ویندوز 8، اطلاعات ما درباره این سیستم عامل هر روز بیشتر از گذشته می شود. اما گاهی هم خبرهای دلسرد کننده ای منتشر می شوند که نشان دهنده راه دشوار Microsoft برای آشنا کردن مخاطبان با این سیستم عامل جدید است. آیا ویندوز 8 همان راه ویستا را در پیش گرفته و نهایتاً به یک شکست استراتژیک ختم خواهد شد؟ یا اینکه همانند ویندوز ۷ نظر مخاطبین را به خود جلب خواهد کرد. در ذیل به برشمردن و مقایسه مهمترین رقبای ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

رقیب شماره 5 - رایانه های رومیزی لینوکس و مک

mac_or_linuxبه نظر من لینوکس معمولا مورد توجه کابران حرفه ای و مک نیز برای کاربران عمومی که به سادگی کار با رایانه در کنار کارایی بالا توجه دارند، مناسب است. علی رقم سهم پایینی (10 درصد) که رایانه های رومیزی لینوکس و مک در بازار دارند، می توانند یکی از رقبای جدی ویندوز 8 به حساب آید؛ البته منظور این نیست که مایکروسافت را به کلی شکست می دهند اما می توانند ضربات محکمی به ویندوز 8 وارد کنند.

این دو سیستم عامل در سایه حضور گسترده مایکروسافت در دهه 90 میلادی، فرصت کافی برای رشد و باروری پیدا نکردند. من معتقدم ویندوز 8 نمی تواند به میزان چشمگیری بر سهم بازار محصولات مایکروسافت بیافزاید. البته به بجز این دو سیستم عامل، هنوز رقبای جدی تری در کمین Windows 8 مایکروسافت نشسته اند.






رقیب شماره 4- سیستم عامل گوگل کروم و قابلیت ذخیره آنلاین اطلاعات (Cloud)

chrome-books-2457te3

یک خون آشام با دندانهایی تیز در تاریکی، انتظار قربانی تازه اش را می کشد! سیستم عامل مبتنی بر لینوکس شرکت گوگل با نام کروم را می توان دشمن مهمتری از مک و لینوکس دانست. باوجودی که سیستم عامل گوگل نتوانسته آنطور که باید و شاید موفق ظاهر شود، اما از آنجا که کاربردهای عمومی یک رایانه مجهز به ویندوز 8 را با هزینه به مراتب پایین تر و با سرعت بالاتر برای کاربر محیا می کند، می تواند در اقتصاد متزلزل امروز دنیا گزینه بهتری برای شرکت های کوچک و متوسط به حساب آید.

از طرفی Application های ساخته شده برای گوگل همان کارایی برنامه های ویندوز را با امنیت بالاتری دارند. بدین ترتیب کاربران می توانند با صرف هزینه بسیار کمتر کارایی ویندوز را داشت!

رقیب شماره 3 - تبلت های آندرویدی و iPad

NF-ipad-1l-582450هدف اصلی مایکروسافت از ارائه ویندوز 8 مهاجرت از سیستم عامل هایی چون ویندوز XP یا 7 نیست؛ بلکه هدف اصلی وی ترغیب کاربران به استفاده از رابط کاربری مترو در محیط تبلت و گوشی های هوشمند است. از طرفی با وجود تبلیغات کمپانی اپل، اکنون کاربران در انتظار از راه رسیدن تبلت ipad3 هستند، از سوی دیگر اندروید توانسته از پیله اولیه خارج شود و کم کم خود را به سان پروانه ای خوش خط و خال در معرض و دسترس مشتریان قرار دهد. ویندوز حتی نتوانسته به گرد این دو رقیب جدی خود برسد.

با توجه به آمار و ارقامی که NPD منتشر کرده است، تبلت ها توانسته اند با تثبیت جایگاه خود، نه تنها از سطح کاربرد های خانگی فراتر روند بلکه هرچه بیشتر در محیط های تجاری و کاری بخصوص در بازار کاری امریکا حضور یابند. مهمترین کاربرد تبلت ها در دنیای کسب و کار را می توان به مدیریت نامه های الکترونیکی و قرارهای کاری، یادداشت برداری و ارائه فایل های نمایش در جلسات دانست. به گونه ای که امروزه تنها در ایالات متحده٬ بیش از 77 درصد کاربرد تبلت ها برای چک کردن نامه های الکترونیکی است.

اما سئوال اصلی اینجاست که آیا ویندوز می تواند با عرضه نسخه محدود بسته نرم افزاری آفیس خود بر تبلت های ویندوز 8 مجهز به پردازنده ARM جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند؟ من تصور نمی کنم!

android-854520123خب بیایید فرض کنیم که نمی توانید آفیس را بر روی تبلت خود نصب نمایید؛ آیا فاجعه می شود؟ البته که نه؛ می توانید به جای آن از برنامه های مشابهی که فایلهای آفیس را اجرا، ویرایش و ذخیره می کنند بر روی تبلت آندرویدی یا ipadخود بهره ببرید. امروزه دهها برنامه رایگان برای این منظور وجود دارد، از اینها گذشته می توانید از سایت های Google Docs یا Docs.com هم استفاده کنید.

به عقیده من، مایکروسافت دیر از راه رسیده، سهم مهمی از بازار را از دست داده و حالا حالا ها باید بکوشد تا بتواند خود را در این عرصه نیز مطرح نماید. حقیقت این است که ویندوز 7 مخصوص گوشی های هوشمند تنها توانست حدود 1.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. هم اکنون مایکروسافت در انتهای لیست رقبای این صنعت قرار دارد، یعنی با فاصله زیاد در پشت سر Android، iOS، Symbian، RIM و Bada لی لی کنان به پیش می رود!

تا اینجای کار همه رقبا قابل قبول بودند، اما جالب است بدانید که ویندوز XP و ویندوز 7 که خود از محصولات مایکروسافت هستند نیز جرو رقیبان Windows 8 محسوب می شوند.

رقیب شماره 2 - ویندوز XP

xp-logo-542025تعجب نکنید، ویندوز XP با آن موفقیت چشمگیری که برای مایکروسافت به ارمغان آورد، اکنون همچون ماری در آستین برای ویندوز 8 است. اگر از بازار تبلت ها و گوشی های هوشمند دل بکنیم و به رایانه های رومیزی خودمان برگردیم می بینیم که تعداد کاربران ویندوز XP تا همین چند وقت پیش از تعداد کاربران ویندوز 7 بیشتر بود و رکورد "بیشترین تعداد کاربر" اخیرا به ویندوز 7 تعلق گرفته است. حقیقت آن است که بسیاری از مدیران شرکت ها ترجیح می دهند تا زمانی که رایانه های آنها با ویندوز XP کار می کند برای شرکتشان هزینه تراشی نکنند.

رقیب شماره 1 - ویندوز 7

images0windows-7پیش‌بینی دیگر من برای عدم موفقیت Windows 8 آن است که هنوز کاربران تمام و کمال سر از راز و رموز ویندوز 7 درنیاورده اند! تا زمانی که کاربران از کار با ویندوز 7 خسته نشوند، نمی توان چشم امید به سرمایه گذاری آنها بر روی ویندوز 8 داشت.

حتی اگر هزینه سخت افزار و نرم افزار را در این باره در نظر نگیریم، هزینه بالای آموزش پرسنل در سازمانها و شرکت های بزرگ آنچنان قابل توجه است که مدیران نمی توانند بی گدار به آب زده و کارمندانشان را مجبور به یادگیری ویندوز 8 کنند.

مگر آنکه ویندوز 8 بتواند برگ برنده ای رو کند و قابلیت تازه ای را به کاربران معرفی کند، آنگاه است که می توان به موفقیت وی امیدوار بود. نظر شما درباره ویندوز 8 چیست؟ آیا تمایل دارید این سیستم عامل جدید را بررسی کرده و با آن کار کنید و یا شما هم آن را شکست دیگری برای مایکروسافت می دانید؟