MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

بهترین ماوس بازی جهان

تحلیل سخت‌افزاری ماوس‌ها از سخت‌ترین تحلیل‌های سخت‌افزاری است! چرا؟ چون همه برندهای بزرگ و معروف محصولاتشان را با استفاده از عالی‌ترین حسگرها و بهترین سخت‌افزارهای دارای پاسخگویی سریع، ساخته و قابلیت‌هایی را در آنها می‌گنجانند که به‌سرعت به استانداردهای ثابت این صنعت تبدیل می‌شوند و این امر قضاوت و نظردادن درباره آنها را بسیار مشکل می‌کند.

تحلیل سخت‌افزاری ماوس‌ها از سخت‌ترین تحلیل‌های سخت‌افزاری است

 

ممکن است این روزها چند دکمه اضافی یا یکی از آن نمایشگرهای LCD عجیب و غریب به یک گوشه ماوس‌های جدید مخصوص بازی اضافه شده باشد، اما مدت‌زمان زیادی است که شاهد عرضه هیچ محصول استثنائی از این نوع نبودیم که بتواند انقلابی در میان ماوس‌های مخصوص بازی به پا کند تا این‌که ماوس Cyborg R.A.T.7 محصول شرکت گمنام MadCats به بازار آمد.

تمام جلوه‌های شگفت‌آور این محصول تعدادی گزینه‌ و قابلیت‌ «سفارشی‌سازی شدن» است که موجب به‌وجود آمدن جهشی واقعی در این صنعت شده و تاکنون بی‌سابقه بوده است. ما در این مقاله قصد داریم این قابلیت‌ها را یکی‌یکی برایتان شرح داده و به‌تدریج شما را با آنها آشنا کنیم تا دریابید چرا این ماوس توانسته این شایستگی را پیدا کند که به‌عنوان بهترین ماوس بازی جهان انتخاب شود.

بدنه ماوس

به‌طور معمول وقتی یک ماوس را بررسی می‌کنیم، عامل اصلی و تعیین‌کننده‌ای که موفقیت و استقبال از آن‌را در بین کاربران به‌دنبال دارد، حس خوب در دست نشستن و جاگرفتن است که با به‌دست گرفتن آن متوجه‌اش می‌شوید. البته موارد دیگری هم مانند این‌که: «آیا این ماوس بخوبی در دست می‌نشیند؟»، «آیا استفاده چند ساعته از آن برای کاربر خستگی‌آور نیست؟»، «آیا همه دکمه‌های آن براحتی قابل دسترس هستند؟» و... در انتخاب یک ماوس عالی باید مورد توجه قرار بگیرند.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که دست هر شخصی شکل و اندازه خاص خودش را دارد و هر کاربری ماوس را به‌صورتی متفاوت در دست می‌گیرد. ماوس R.A.T.7 یک تنه به جنگ همه این مشکلات رفته و طراحانش به‌جای این‌که با انتخاب ظاهری جذاب، رضایت عده زیادی از مصرف‌کنندگان را جلب کنند با دست زدن به اقدامی بی‌سابقه، بدنه آن‌را کاملا قابل تنظیم و قابل سفارشی شدن طبق سلیقه و نیاز کاربر ساخته‌اند. این امر کاربر را قادر می‌سازد تا برخی از قطعات آن‌را جابه‌جا کرده و حتی از جای خود درآورد و واحدهای متفاوت دیگری را به‌جای آنها گذاشته و طوری آن‌را تنظیم کند که راحت در دست نشسته و کاملا در بین انگشتان کاربر جا بیفتد.

 

ساختار

بدنه آن از یک کیس فلزی از جنس استیل ساخته شده که احساس استحکام بی‌نظیری را به آن می‌دهد اما موجب افزایش وزن آن نیز شده است. حتی برای افرادی که ماوس‌های بسیار سنگین را دوست دارند، بخشی جهت افزودن وزنه‌های اضافی نیز در قسمت پشتی آن پیش‌بینی شده است اما کسانی که به ماوس‌های سبک علاقه دارند بهتر است اصلا به‌سراغ R.A.T.7 نروند.

بهترین ماوس بازی جهان

عناصر قابل تعویض و جایگزینی

این اجزای قابل تعویض عبارتند از تکیه‌گاه کف دست (Palm-rest) و محل قرار گرفتن انگشت کوچک. تکیه‌گاه کف دست از 3قطعه قابل تعویض تشکیل شده است: یک قطعه صاف و صیقلی سیاه‌رنگ، یک تکیه‌گاه لاستیکی و یک قطعه بلندتر صاف و صیقلی سیاه‌رنگ (که ارتفاع کل ماوس را بیشتر می‌کند). فاصله بین تکیه‌گاه کف دست و دکمه‌ها با پائین فشردن یک ضامن کوچک کاملا قابل تنظیم است و به شما اجازه کم کردن از طول ماوس تا 4/4اینچ و افزودن بر طول آن تا 5اینچ را می‌دهد.

محل قرار گرفتن انگشت کوچک نیز متشکل از 2تشک معمولی جانبی است و همچنین یک دستگیره بزرگ بال‌مانند که باعث می‌شود این ماوس به‌شکل نسل بعدی هاورکرافتهایی آینده به نظر بیاید. این دستگیره بال‌مانند امکان استفاده از انگشت کوچک را با دقت بیشتری برای کنترل ماوس فراهم می‌کند و بسیار جالب است.

قاب کناره چپی ماوس که سه عدد از دکمه‌های ماوس روی آن قرار دارند نیز کاملا قابل تنظیم است. با آچار آلن و پیچ درون‌ساخت آن قادرید کل قاب ماوس را عقب و جلو کشیده و جای دکمه‌های ماوس را در زیر انگشت شصت خود در بهترین وضع ممکن تنظیم کنید. بنابراینR.A.T.7 به‌صورت شگرفی از نظر طول، عرض، ارتفاع، وزن، جنس و بافت بدنه آن قابل تنظیم و سفارشی ساختن است.

از بین کاربران، تنها افرادی که دست‌های غیرعادی و خیلی کوچک دارند، کار با آن‌را مشکل خواهند یافت. به نظر ما همه کاربرانی که اندازه دست آنها معمولی است قادرند پیکربندی این ماوس را طوری تنظیم کنند که این ماوس بتواند کاملا در دست آنها نشسته و خیلی راحت آن را به‌کار برده و با آن بازی کنند.

بهترین ماوس بازی جهان

مزایا و قابلیت‌ها

اگرچه شکل و شمایل ماوس خیلی اهمیت دارد اما به هیچ‌وجه نمی‌تواند تنها عامل تعیین کننده و مهم در انتخاب آن باشد. یک عامل بی‌نهایت مهم و درخور توجه دیگر، کاربردهای آن است و این‌که چه مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را می‌تواند ارائه دهد.

R.A.T.7 تنها ماوسی است که قادر است پاسخگوی همه این نیازها باشد. این سخت‌افزار مفید نه تنها تمام این انتظارات را برآورده ساخته، بلکه همه قابلیت‌هایی که از یک ماوس سطح بالای برخوردار از فناوری برتر انتظار می‌رود و شاید حتی بیشتر از آن‌را عرضه کرده است.دقت حسگر لیزری آن 5600DPI، دقیقا به همان میزان دقتی است که باید باشد. حساسیت آن می‌تواند با استفاده از یک کلید دوسویه که پشت چرخ اسکرول و یک چراغLED قرمز نمایشگر در کنار دکمه نمایه (profile) واقع است و وضعیت حساسیت حال حاضر آن‌را نمایش می‌دهد، با 4حالت از پیش تنظیم شده، مستقیما انتخاب و تنظیم شود. دکمه نمایه قادر است بین 3حالت نمایه گوناگون سوئیچ کرده و امکان آن‌را برای شما فراهم سازد تا دکمه‌های گوناگون را برای ضربه به کلیدها (keystrokes) و برای بازی‌های مختلف ربط داده و برنامه‌ریزی کنید. تمامی دکمه‌های روی ماوس دارای سرعت عکس‌العمل بسیار خوب و قابلیت پاسخگویی بالایی هستند.

اگرچه R.A.T.7 اولین ماوسی نیست که بیش از یک چرخ اسکرول تعبیه شده دارد، اما این ماوس یک چرخ مخصوص انگشت شست نیز دارد که ما معتقدیم دارای کاربردهای خاص مفیدی است. سختی این چرخ به اندازه بوده و جهت مدیریت پیکربندی نمایه (در جهت یا خلاف جهت گردش ساعت) قابل برنامه‌ریزی است. همچنین یک گزینه عالی در بازی‌های تیراندازی برای کلید زدن بین اسلحه‌ها و تعویض آنها است.

قابلیت جدید و جالب دیگر آن دکمه هدف‌گیری و تک‌تیراندازی (sniper botton)آن است که روی صفحه زیر انگشت شست قرار داشته، قابل برنامه‌ریزی نیست و تا زمانی که آن‌را به پائین فشرده و نگه دارید مرتبا از حساسیت ماوس می‌کاهد و بزرگترین دستگیره با انتخابگر DPI سنتی است. در بازی‌های مدرن امروزی مانند Warfare2 این دکمه یک راه‌حل جایگزین عالی برای حل مشکل کلید زدن مرتب بین حالت action و حالت تک‌تیر‌اندازی (sniping) است. شما می‌توانید بسادگی این دکمه را فشار داده و خشاب‌گذاری و تعویض سلاح کنید.

 

جمع‌بندی

این ماوس حیرت‌انگیز با قیمتی حدود 100دلار بالاترین قیمت در بین تمام ماوس‌های بازی را دارد. اما شاید به قیمتش بیارزد زیرا شما هیچ ماوس بازیخور باارزش دیگری را که دارای مجموعه‌ای از کاربردها و قابلیت‌های سودمند فراوان و از هر جهت قابل تنظیم، برنامه‌ریزی و سفارشی سازی شدن باشد، نخواهید یافت.

حافظه 64 گیگابایتی برای تلفن همراه

وقتی تلفن های همراه از نظر سخت افزاری به سرعت به کامپیوترها نزدیک می شوند باید منتظر حافظه های پرظرفیت تر هم باشیم. حالا شرکت SanDisk با معرفی اولین حافظه MicroSDXC با ظرفیت 64 گیگابایت یک گام دیگر به جلو برداشته است.

حافظه 64 گیگابایتی برای تلفن همراه

 

این حافظه از بسیاری از محصولات موجود در بازار سریع تر هم تلقی می شود و در کلاس 6 با سرعت 30 مگابایت در ثانیه طراحی شده.

البته ممکن است محصول جدید روی تلفن همراه شما کار نکند چون هنوز بسیاری تلفن ها از بیش از ۳۲ گیگابایت حافظه MicroSDXC پشتیبانی نمی کنند.

این نوع حافظه در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و استاندارد جدیدی است که به صورت تئوری قادر به نگهداری تا ۲ ترابایت اطلاعات می باشد و سایز آن هم نسبت به کارت های حافظه SD کوچکتر است و تصویر یکی از آنها را (ساخت کینگستون) در نوک انگشت ملاحظه می کنید.

این پرظرفیت ترین حافظه MicroSDXC است که وارد بازار می شود و SanDisk گفته از ماه آینده با قیمت 219 دلار به فروش می رسد. فعلا گران است اما اطمینان داشته باشید با ورود مدل های رقیب به بازار می توانید منتظر کاهش شدید قیمت اش باشید. بعد از این می توانید کم کم آرشیو فیلم هایتان را هم روی موبایل به همراه داشته باشید

با یک ماوس 4 رایانه را کنترل کنید

شرکت مایکروسافت نرم افزاری به نام «ماوس بدون مرز» را عرضه کرد که به کاربر اجازه می دهد حداکثر 4 رایانه را تنها با یک ماوس کنترل کند.

 با یک ماوس 4 رایانه را کنترل کنید

 

به گزارش مهر، تازه ترین ایده غول نرم افزاری دنیا برنامه ای به نام «ماوس بدون مرز» است. این برنامه به کاربر اجازه می دهد که تنها از ماوس برای کنترل همزمان حداقل 4 رایانه در شبکه داخلی خود استفاده کند.

با نصب این نرم افزار بر روی هر یک از رایانه ها می توان از ماوسی که به یکی از رایانه ها متصل است استفاده کرد.

«ماوس بدون مرز» نه تنها می تواند استفاده همزمان از تعداد بیشتری از رایانه ها را فراهم کند و کمک کند که فضای کمتری بر روی میز اشغال شود همچنین این امکان را فراهم می کند که فایلها به سرعت از یک رایانه به سایر رایانه های این شبکه داخلی منتقل شوند.

ایده این نرم افزار ثمره کار گروهی از توسعه دهندگان مایکروسافت است که در پروژه «گاراژ» همکاری می کنند.

هدف از اجرای این پروژه، ساخت راه حلهای نرم افزاری جدید برپایه نوآوری و خلاقیت است این نرم افزار می تواند به صورت رایگان از روی سایت مایکروسافت بارگذاری شود.

ترفند اینترنت رایگان در ایرانسل

http://vitrin.irancell.ir[/URL"> بگذارید و در option گزینه advanced setting را انتخاب و در قسمت پروکسی ۲۰۸٫۸۵٫۲۴۲٫۲۲۱ و پورت ۸۰ را قرار دهید.

حالا از داخل مرورگر خود سایت http://vitrin.irancell.ir را باز نمایید و در داخل سایت باز شده گذینه cgiproxy را انتخاب و آدرس مورد نظر را وارد نمایید.

با این روش شما میتوانید در داخل مرور گر خود به صورت مجانی دانلود و وبگردی نمایید.
برای چت کردن نیز میتوانید به سایت Web and Mobile Messenger for MSN, Yahoo, ICQ, AIM, Google Talk, Facebook | eBuddy مراجعه کنید

کارت حافظه ای با قابلیت انتقال دو طرفه

حافظه های اس دی این روزها همه جا پیدا می شوند. بیش از همه جا در دروبین های دیجیتال و تلفن های همراه و اخیرا تبلت ها.

کارت حافظه اس دی

اگر با Eye-Fi آشنا باشید می دانید که این کارت درون خودش یک کارت شبکه بی سیم دارد و می تواند تصاویر دیجیتالی را از روی دوربین عکاسی به صورت بی سیم روی کامپیوتر بفرستد.

حالا شرکت توشیبا هم کارت حافظه ای مشابه این کارت به نام Flash Air تولید کرده که یک قابلیت برتر دارد. این کارت حافظه انتقال اطلاعات را به صورت دو طرفه انجام می دهد به این معنی که می توانید یکی از آنها را روی تبلت تان قرار بدهید و با آن اطلاعات را روی کامپیوتر بفرستید یا با کامیپوتر اطلاعات روی آن ارسال کنید.

این حافظه فعلا در سایز ۸ گیگابایت و در کلاس ۶ از نظر سرعت ساخته می شود. کارت شبکه هم از استانداردهای 802.11 b/g/n پشتیبانی می کند و وزن نهایی هم تنها ۲ گرم خواهد بود.

توشیبا اعلام کرده که حافظه Flash Air را از ماه فوریه سال آینده میلادی با قیمتی حدود ۹۰ دلار وارد بازار خواهد کرد. حالا می توانید همه گجت هایتان که حافظه اس دی دارند را دارای کارت شبکه وای-فای بکنید. این خبر بیش از همه دارندگان دوربین های دیجیتال و تبلت ها را خوشحال می کند.