MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

وان M8 اچ تی سی امسال به اندروید 5.1 و Snese 7 بروز می‌شود

اچ تی سی در حساب کاربری توییتر اعلام کرده که پرچمدار سال 2014 این کمپانی در ماه آگوست به اندروید 5.1 آبنبات چوبی و همچنین رابط کاربری سنس 7 این کمپانی بروز خواهد شد.


اچ تی سی رابط کاربری سنس 7 را به همراه تغییرات و قابلیت‌های جدید برای وان M9 معرفی کرد. این رابط کاربری قابلیت تغییر اپلیکیشن‌های صفحه‌ی Home را براساس موقعیت مکانی و سرویس‌های مورد استفاده در محل مورد نظر دارد. همچنین می‌توان با استفاده از قابلیت شخصی سازی قالب گرافیکی در این گوشی، از تصاویر پس زمینه و رنگ‌ها، صدا و زنگ‌های متنوعی استفاده کرد.

سنس 7 در مقایسه با سنس 6 تغییرات بسیاری به خود دیده است که مطمئنا کاربران M8 مشتاقانه در پی بروزرسانی آن هستند. تایوانی‌ها در پاسخ به سوالی که در توییتر مطرح شده بود، این کمپانی به این نکته اشاره کرده که وان M8 در آگوست 2015 به اندروید 5.1 و سنس 7 به روز خواهد شد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند شماری از اپلیکیشن‌های پیش فرض اچ تی سی را که می‌توان به دوربین، ساعت و Zoe اشاره کرد، بصورت جداگانه بروزرسانی کنند. اچ تی سی در حال حاضر انتشار بروزرسانی برای شماری از اپلیکیشن‌ها را آغاز کرده است.

البته شماری از قابلیت‌ها نظیر Dolby Audio و ضبط ویدیوهای 4K در وان M9 به دلیل نبود سخت‌افزار مورد نیاز، قابل استفاده نیست.

مایکروسافت ویژگی امنیتی Device Guard را برای ویندوز 10 معرفی کرد



مایکروسافت در نظر دارد تا با ویندوز 10بتواند با بدافزارهایی که برای این سیستم عامل منتشر می‌شود مقابله کند. Device Guard قابلیت امنیتی جدیدی در نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود که اخیرا مایکروسافت از آن پرده برداشته است؛ با بکارگیری این قابلیت فقط برنامه‌های تایید شده توسط کاربر اجازه اجرا خواهند داشت.

مایکروسافت از ویژگی جدید امنیتی ویندوز 10 پرده برداشت، این قابلیت که Device Guard نام دارد لایه جدید امنیتی را برای حفاظت در برابر بدافزارها به سیستم اضافه می‌کند، به عبارت ساده‌تر با فعال بودن این قابلیت، برنامه‌هایی که کاربر اجازه‌ی اجرا را به آن‌ها ندهد، به هیچ عنوان اجرا نخواهند شد.

نحوه کار قابلیت Device Guard به این شکل است که جهت محافظت در مقابل بدافزارها، زمانی که یک برنامه اجرا می‌شود ویندوز ابتدا قابل اعتماد بودن آن را بررسی می‌کند. این قابلیت نسبت به آنتی ویروس‌هاd فعلی برتری‌هایی دارد و حتی می‌تواند با آنتی ویروس‌ها ترکیب شود. بر اساس ادعای مایکروسافت، آنتی ویروس‌های معمولی می‌توانند از Device Guard برای مسدود کردن اجرای بد افزارها و اسکریپت‌های مخرب بهره ببرند و بخش‌های دیگر سیستم عامل را که Device Guard نمی‌تواند از آن حفاظت کند، پوشش دهند.

این قابلیت قادر است تا از فناوری‌های مجازی سازی پردازنده‌ها به منظور اجرای برنامه‌های غیر قابل اعتماد بهره ببرد و از فایل‌های کاربر و سیستم عامل در برابر آسیب بدافزارها حفاظت کند؛ به همین دلیل Device Guard یک لایه حفاظتی ثانویه در برابر هکرها و بدافزارها خواهد بود. این قابلیت می‌تواند در کنار آنتی ویروس‌‌ها به جهت افزایش امنیت سیستم به کار برده شود. به عنوان مثال آنتی ویروس‌ها اجرای بدافزارها را مسدود کرده و Device Guard برنامه‌هایی که از فیلتر آنتی ویروس رد شده‌اند را بررسی و اسکن کرده و سپس مجوز اجرا را صدور می‌کند.