MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

ساعت مچی همه کاره

با این وسیله کوچک و قابل حمل شما همیشه آنلاین خواهید بود و می توانید به ایمیل های خود پاسخ بدهید و یا وبگردی کنید ، طراحان این ایده نام آن را WristPC گذاشته اند .

این وسیله دارای یک صفحه نمایشگر لمسی ۳.۵ اینچی می باشد که می توان آنرا در زاویه مناسب تنظیم کرد و یک صفحه کلید مانند آنچه در موبایل ها می بینیم بروی بند آن طراحی شده است .

با این ساعت مچی کوچک شما می توانید نقشه های آنلاین را همراه با GPS ببینید ، تماس تلفنی برقرار کنید و یا پیام کوتاه ارسال کنید و یا حتی بازی کنید ، همچنین این وسیله دارای گوشی بی سیم هست که آنها را می توانید برای برقراری مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی استفاده کنید .






پیدا کردن مدل گوشی افراد از روی شماره تلفن همراه

فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ساخت کدام کارخانه است و مدل دقیق گوشی او چیست. شاید در نگاه اول چنین چیزی ممکن نباشد، اما در صورتی که شماره مورد نظر شما «ایرانسل» یا «همراه اول» باشد به سادگی چنین کاری امکان پذیر است. تنها لازمه این کار نیز دسترسی به اینترنت است. در این ترفند قصد داریم به معرفی پیدا کردن نوع گوشی افراد مختلف از روی شماره تلفن همراه آنها بپردازیم.

خطوط «ایرانسل»
برای پیدا کردن نوع گوشی شماره‌های «ایرانسل» کافی است به آدرس اینترنتی http://92.42.49.87:8080/mtn_ir-mt-web-portal مراجعه کنید.
سپس شماره تلفن همراه مورد نظر را با پیش‌شماره و بدون صفر وارد کنید و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک نمایید (به عنوان مثال 9350000000).
در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره را خواهید دید.

خطوط «همراه اول»
برای پیدا کردن مدل گوشی شماره‌های «همراه اول» نیز کافی است به آدرس http://78.38.243.104:8080/mcci-mt-web-portal مراجعه کنید.
شماره تلفن همراه را با پیش‌شماره و به همراه کد 98 و بدون صفر وارد کرده (ترفندستان) و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید (به عنوان مثال 989120000000).
در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره موبایل را مشاهده خواهید کرد.

این دو صفحه در اصل برای دریافت خدمات دیتا راه‌انداری شده‌اند اما چنین استفاده‌ای نیز می‌توان از آن‌ها کرد.

10 ایده خلاقانه برای تلفن های همراه

از میان گجتهای رنگارنگی که همه روزه با رنگ و لعابی تازه و تکنولوژی جدیدتر به بازار عرضه می شوند، تلفنهای همراه همچنان از پرطرفدارترین ها هستند و جایگاه خاصی در میان اقشار مختلف مردم پیدا کرده اند. کمپانی های تولید کننده این گجت نیز درگیر رقابت سخت و پیچیده ای با رقیبان خود می باشند. در این میان برنده کسی است که حرفی جدید و ایده ای نو برای ارائه داشته باشد. همانند دیگر گجتها این حرف و ایده جدید چیزی به جز تکنولوژی دست اول و زیبایی ظاهری منحصر به فرد نیست. ‏

‎تلاش برای نیل به اهداف ذکر شده، رقابت در این عرصه را هیجان انگیز و دلچسب ساخته است. ‎در همین زمینه طراحان خوش ذوق سایت یانکو دیزاین ده ایده جالب برای تلفنهای همراه ارائه کرده اند. هرچند بسیاری از آنها شاید در حد تخیل و ایده باقی بمانند. اما امیدواریم برخی از آنها را در بازار رقابت هم ببینیم. ‏

‎‏۱۰- Sony Ericsson FH


‎در این گوشی بر روی امکان تغییر اندازه تلفن همراه به سایز جدید پیش بینی شده است. این موبایل همچنین به دو گوشی مجزا تبدیل شده و امکان ‫ارتباط بین دو گوشی بصورت داخلی نیز توسط طراح فراهم آمده است.‬

۹- BlackBerry Empath



‎طراحان این گوشی سعی کرده اند با خلاقیت های خود محیط بسیار جذابی برای طرفداران شبکه های اجتماعی فراهم آورند. ‏

‎از دیگر امکانات بارز این گوشی رسم نمودار سلامت روحی دارنده آن است. در یک بازه زمانی معین، با توجه به رویدادها و اثرات آنها بر کاربر، که توسط حلقه بیومتریک همراه گوشی تشخیص داده شده و به آن ارسال می گردد. این موبایل بررسی می کند که یک رویداد، تماس تلفنی و یا یک پیام ارسالی چه تاثیری بر روی دارنده گوشی داشته و این تاثیرات را به صورت یک نمودار ترسیم می کند.

۸- Second Life


این مدل برای کسانی که معمولاً فراموش می کنند گوشی خود را شارژ کنند ایده کاملاً مناسبی است. گوشی از دو مدل نمایشگر بهره می برد. در حالت اکتیو از نمایشگر AMOLED که کیفیت بالایی دارد استفاده می شود و زمانی که شارژ باطری به انتها رسیده و یا گوشی در حالت standby به سر می برد نمایشگر E‪-‬ink که تصویری سیاه و سفید دارد و از مصرف فوق العاده کمی برخوردار است فعال می شود.

۷- Windows 7

‎این موبایل مخصوص افرادی است که علاقمندند گوشی خود را در یک چشم به هم زدن به یک مینی کامپیوتر تبدیل کنند. یک گوشی با تمام امکانات…

۶- iPhon 5

‎این گوشی نیز طرحی سورئال (فرا واقعی) از نسل بعدی آیفون است. به نظر شما گوشی بعدی اپل چیزی شبیه به این ایده است؟

۵- Rotary Mechanical


‎آنچه که مشاهده می کنید شماره گیر گوشی های قدیمی است که بر روی یک موبایل دیجیتال سوار شده. در واقع ریمیکسی است از دو نسل کلاسیک و مدرن.

۴- Elastic


‎موبایل Elastic به لطف باندپیچی جالب خود تجربه استفاده از صفحه لمسی و صفحه کلید را به صورت همزمان فراهم آورده است.

۳- Flip


ایده ای کاملاً متفاوت و زیبا را در اینجا مشاده می کنیم. گوشی حاوی سه صفحه انعطاف پذیر AMOLED لمسی است و صفحه کلید آن در پشت صفحات قرار گرفته است.

۲- HTC Tube


‎این گوشی در واقع یک قالب است که با ۳ کاتریج مختلف پشتیبانی می شود. بدین معنی که ممکن است در ظاهر گوشی شما با دوست تان یکی باشد ولی بسته به کاتریج و سخت افزاری (۸، ۱۶ و ۶۴ گیگابایت) که انتخاب کرده اید کاملاً متفاوت شده است.

۱- BIO Flip


‎آخرین گوشی ما نیز به صورتی طراحی شده که به محض زنگ خوردن، خبردار می ایستد و حاضرباش می دهد. صفحه آن نیز کاملاً تخت و زیبا طراحی شده است.

.:: نکاتی مهم در نرم افزار Internet Download Manager ::.

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‏شود را می‏توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‏ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‏های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‏افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 19 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.

پیش از هر کاری زبان برنامه را بر روی انگلیسی تنظیم نمایید. چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده‏اند.

1. برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است. سپس می‏توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی که می‏خواهید با IDM هماهنگ شوند را بزنید.

2. برای دانلود فایل با پسوندی که برای IDM ناشناخته است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگاه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

3. در صورتی که می‏خواهید فایلی توسط IDM در مرورگر دانلود نشود، کلید Alt را از روی کیبورد نگاه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

4. در صورتی که می‏خواهید IDM کلاً هیچ دانلودی را به صورت اتوماتیک انجام ندهد در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. به تب File Types بروید و در قسمت اول تمامی فرمت‏های موجود را پاک کنید. یا آن‏هایی که نمی‏خواهید دانلودشان اتوماتیک باشد را پاک کنید.

5. همانطور که می‏دانید در ابتدا و انتهای دانلود همواره پنجره ای نمایش داده می‏شود. اگر می‏خواهید این پنجره دیگر نمایش داده نشود به Options بروید. در تب Downloads می‏توانید تیک دو گزینه Show start download dialog و Show download complete dialog را به دلخواه بردارید.

6. شما می‏توانید جهت کپی فایل‏های دانلود شده توسط IDM، در لیست دانلودها در برنامه، فایلی که دانلود شده است را توسط ماوس گرفته و در محل مورد نظر خود رها کنید.

7. تنظیم سرعت اینترنت در IDM کمک می‏کند تا برنامه دانلود دقیق‏تری داشته باشد. بدین منظور در Options به تب Connection بروید و سرعت اینترنت خود را هر چه که هست تعیین کنید.

8. در صورتی که برای دانلود از اینترنت کم سرعت Dial-up استفاده می‏کنید در Options > Connection گزینه Max. connection number را بر روی 4 تنظیم نمایید.

9. اگر می‏خواهید فایل خاصی با پسوند مورد نظرتان مستقیماً توسط IDM دانلود گردد از قسمت Options > File Type استفاده کنید و فرمت فایل خود را به موارد موجود اضافه نمایید.

10. اگر از سایتی که با Username و Password محافظت می‏شود دانلود می‏کنید آن را در قسمت Options > Site Logins اضافه نمایید تا هر بار مجبور به وارد کردن اطلاعات نباشید.

11. اگر IDM با دانلود از سایت خاصی مشکل دارد به Options > File Type بروید. آدرس سایت مذبور را در قسمت دوم اضافه نمایید تا دیگر به طور اتوماتیک IDM از آن سایت دانلود نکند.

12. IDM بخشی در درون خود با نام Grabber دارد. با استفاده از Grabber شما می‏توانید کلیه فایلهای موجود در یک سایت را بیابید و آنها را دانلود کنید. این بخش در محیط اصلی برنامه وجود دارد.

13. در صورتی که سایتی که از آن دانلود می‏کنید بر روی دانلودهای خود محدودیت گذاشته است برای جلوگیری از بروز مشکل به Options > Connection بروید. بر روی دکمه New کلیک کنید و آدرس سایت مورد نظر و میزان ارتباطات ایجاد شده برای دانلود را وارد نمایید.

14. اگر نگران این هستید که با دانلودهای بی رویه پهنای باند ماهانه اینترنت خود را هدر کنید، می‏توانید برای دانلودها محدودیت قائل شوید. به Options > Connection بروید و در قسمت Download limits میزان حجم دانلود شده در یک بازه زمانی خاص را تعیین کنید.

15. برای تمام شدن دانلود فایل نیاز نیست که همواره به مانیتور خود خیره شوید. در قسمت Options > Sounds می‏توانید برای هر یک از اتفاقاتی که به هنگام دانلود رخ می‏دهد یک فایل صوتی قرار دهید تا برنامه شما را با صدا مطلع کند.

16. در صورتی که ارتباط شما از اینترنت به هنگام دانلود فایل قطع شود، با مراجعه به بخش Options > Dial Up می‏توانید اطلاعات مربوط به کانکشن اتصال به اینترنت خود را وارد نمایید تا برنامه به طور اتوماتیک ادامه دانلود را با استفاده از آن انجام دهد.

17. شما می‏توانید یک سری فایل را با استفاده از Tasks > Add batch download دانلود کنید. این گزینه به خصوص برای فایل‏هایی که ردیفی نام‏گذاری شده‏اند مناسب است.

18. اگر مایل نیستید که IDM کلیه پهنای باند شما را برای دانلود استفاده کند، می‏توانید از گزینه محدودیت سرعت در منوی دانلودها استفاده نمایید.

19. با استفاده از قابلیت جدید IDM می‏توانید فایل‏های تصویری یا صوتی که در صفحات وب مانند Youtube تماشا می‏کنید را دانلود کنید. برای ویرایش تنظیمات آن به Options و تب General بروید. بر روی دکمه Edit در مقابل IDM Download panel for web-players in browsers کلیک کنید.