MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

پایان دردسرهای تایپ اشتباهی فارسی در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.
بدین منظور:
تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که (ترفندستان)‌ زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمی‌دهد.
برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:
http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578
سپس با انتخاب Add to Firefox و سپس کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.

نمایش لیست کلیه صفحات مخفی در فایرفاکس 4

یکی از مواردی که از نسخه‌های قدیمی فایرفاکس در آن به چشم می‌خورد، وجود صفحات مخفی است که با عبارت about شروع می‌شوند. با عرضه نسخه 4 مرورگر فایرفاکس صفحات مخفی دیگری نیز به آن افزوده شده است. یکی از این صفحات مخفی، صفحه‌ای است که کلیه صفحات مخفی با پروتکل about در آن لیست شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه دستیابی به این لیست بپردازیم.

بدین منظور:

کافی است عبارت about:about را در نوار آدرس فایرفاکس 4 وارد کنید.
صفحه‌ای با تیتر About About پدیدار خواهد شد  که لیست کلیه صفحات مخفی about در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی هر کدام، می‌توان وارد آن شد.

12 کلید میان‌بر که احتمالاً بلد نیستید!

یکی از شاخصه‌هایی که کاربران حرفه‌ای را از دیگر کاربران متمایز می‌کند استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان‌بر است. کلیدهای میان‌بر، علاوه بر ایجاد سهولت در دستیابی به قسمت‌های مختلف، باعث افزایش سرعت کار با کامپیوتر نیز می‌گردد. چرا که شما به جای حرکت دادن ماوس و کلیک یا دوبار کلیک، کافی است یک یا چند کلید را از روی کی‌بورد فشار دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 کلید ترکیبی در محیط‌های مختلف نظیر ویندوز، مرورگرها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بپردازیم که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز تاکنون از آن غافل بوده‌اند.

ادامه مطلب ...

6 قابلیت ناشناخته در نرم‌افزار VLC media player

نرم‌افزار VLC media player یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارهای پخش فایل‌های صوتی و تصویری در جهان است. VLC media player از مجموعه عظیمی از فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بر روی پلتفرم‌های متعددی عرضه شده است و از همه مهم‌تر رایگان و متن‌باز است. اکثر کاربران تنها برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و یا مشاهده فایل‌های تصویری از VLC استفاده می‌کنند، اما قابلیت‌های این نرم‌افزار بسیار فراتر از این‌هاست. در این ترفند قصد داریم به معرفی 6 قابلیت ناشناخته VLC media player بپردازیم که کمتر کاربری از آن‌ها اطلاع دارد.

ادامه مطلب ...

*******50 ترفند مفید و کاربردی ویندوز********

ترفند ویندوز

چک کردن فایلهای خراب ویندوز و تعمیر آنها

ویندوز قابلیتی دارد که وقتی شما ناخواسته فایلی رو از فایلهای ویندوز پاک میکنید و ویندوزتان دچار مشکل میشه شما باید به این شاخه رفته این در مورد ویندوز ۹۸ و ملنیم و....

start/accssoreios/system tools/system information

بعد واردsestem information شوید و از منوها بالا Toolsرو انتخاب کنید ودر آنجا یک گزینه داره به نامFile system chekerبعد وارد شویدو گزینه start رو بزنید. در وینودز xpوارد systeminformation شوید و بعد از منوی Toolsاین گزینه رو انتخابFile signature Verification Utility و بعد گزینه Satrt رو بزنید.

ترفند ویندوز

ازکار انداختن شماره گیری خودکار در ویندوز xp

از control panel ، گزینه Administrative tools رو انتخاب کنید و سپس روی Services کلیک کنید بعد در صفحه جدید Remote access auto connection manager این رو انتخاب و بعد روی Stopکلیک کنید و از آنجا در StartupآنراDisable کنید.
ادامه مطلب ...