MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که  برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

معرفی قابلیت فوق العاده Reset and Refresh ویندوز 8


اگر مشکل نرم افزاری برای تلفن و یا تبلت و یا پخش کننده موسیقی شما ایجاد شود و نتوانید آن را رفع کنید، به دنبال گزینه Factory Rest یا بازگشت به تنظیمات پیش فرض کارخانه می گردید. با اجرای این دستور هر آنچه برروی وسیله خود دارید، پاک می شود ولی درعوض سیستم عامل بصورت سالم و سرحال و بدون مشکل باز می گردد. این قابلیتی است که در حال حاضر در ویندوز با نصب دوباره سیستم عامل و یا بازگردادن فایل "بک آپ" امکان پذیر است. حال مایکروسافت یک قابلیت فوق العاده جذاب به ویندوز 8 اضافه کرده است.

در قابلیت Reset and Refresh ویندوز8 می توانید تنظیمات پیش فرض سیستم عامل را بازگردانید. این قابلیت با Reset to Factory ابزارهای دیگر یک تفاوت عمده دارد و آن هم امکان تهیه بک آپ از اطلاعات فعلی پیش از ریست کردن سیستم عامل است. به این ترتیب پیش از پاک شدن همه فایل ها، کاربر می تواند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نماید و سپس سیستم عامل را با Reset and Refresh تازه و سرحال کند.

Refresh and Reset از طریق منوی بوت و پیش از شروع به کار سیستم عامل نیز در دسترس است:


قابلیت و امکانات ویندوز 8 باعث می شود به ندرت دچار مشکلات جدی سیستمی شوید اما اگر زمانی دچار این مشکل شوید، Refresh and Reset کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

مسنجر فیس بوک برای ویندوز ارائه شد


نرم افزار رسمی فیس بوک برای ویندوز 7 ارائه شد. با این نرم افزار می توانید با دوستان خود در این شبکه اجتماعی چت کنید، Notification ها را دریافت نمایید و فید وقایع مرتبط با دوستان خود را مشاهده کنید. در ادامه توضیحات بیشتر بعلاوه لینک دانلود نرم افزار را مشاهده خواهید کرد.

فیس بوک از وب و گوشی های همراه پا را فراتر گذاشته است. این شبکه اجتماعی با ارائه نرم افزار رسمی مسنجر برای ویندوز 7، امکان دسترسی به بخش پیام رسانی فیس بوک را در محیطی خارج از رابط وب فراهم نموده است.

پیشتر فیس بوک نسخه بتای خصوصی از نرم افزار دسکتاپ خود برای تبادل پیام میان کاربران را راه اندازی کرده بود که نسخه غیررسمی آن  به بیرون درز کرد. اما حالا فیس بوک بصورت رسمی این نرم افزار را منتشر کرده است.

این نرم افزار به کاربر امکان دسترسی به سه ویژگی اصلی فیس بوک را می دهد: چت، فید های مشخص و اطلاع رسانی ها. موردی که ممکن است عده ای را ناخشنود کند این است که بخش فید فیس بوک در اینجا نیز وجود دارد و مدام فعالیت های دوستانتان در آن به روز می شود.



فیس بوک همچنین اعلام کرده که به زودی امکانات جدیدی چون چت همزمان چند نفره، تماس تصویری و ویرایش تنظیمات را به نرم افزار ویندوز خود اضافه خواهد کرد. محصول ارائه شده هیچ امکان ویرایش و یا ارسال محتو را ندارد. این نرم افزار بصورت خودکار بروزرسانی می شود. احتمالا فیس بوک با این کار قصد دارد به روز رسانی ها را به آرامی و بی درد سر انجام دهد تا نیازی به دریافت بسته های به روز رسانی به طور متناوب از سوی کاربر وجود نداشته باشد.

Facebook Messenger for Windows شما را به حساب کاربریتان متصل می کند و می توانید همزمان از صفحه وب فیس بوکتان نیز استفاده کنید و وقتی این صفحه را ببندید هنوز به حساب کاربریتان وصل خواهید بود و می توانید از امکانات مسنجر استفاده نمایید. این نرم افزار فعلا فقط بر روی ویندوز 7 کار می کند و هنوز معلوم نیست که آیا فیس بوک برای نسخه های دیگر ویندوز نیز برنامه ای دارد یا خیر. برای دانلود این نرم افزار اینجا کلیک کنید.