MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

نظرات کارشناسان گوناگون درباره عینک گوگل


عینک گوگل ترشح هورمون‌های محرک را در مغز خوره‌های فناوری زیاد کرده و بسیاری در تب و تاب استفاده‌ی حداقل آزمایشی از آن می‌سوزند. نمونه‌های اولیه‌ی این گجت پوشیدنی تاکنون به دست بیش از 1000 «کاوشگر عینک گوگل» رسیده و قرار است این ابزار نوآورانه تا سال آینده به بازار عرضه شود. در حالی که برخی چنین ابزارهایی را بی‌ شک گام آتی در دنیای فناوری می‌دانند؛ بعضی نیز معتقدند که ارتباطی چنان تنگاتنگ با شبکه جهانی اینترنت می‌تواند هولناک باشد. در ادامه بعضی نقطه نظرات پیرامون عینک گوگل را از نظر می‌گذرانیم.

دان مک لاگلین، مهندس برجسته‌ی نرم‌افزار، Agilent

من نخستین کسی در منطقه‌ی ساحل غربی بودم که این عینک به دستم رسید. به سرعت بسته‌بندی‌اش را باز کرده و چند هفته‌ای آن را بر روی سرم قرار دادم. از اینکه جنبه‌های گوناگونی از این عینک را باید می‌آموختم به کل شگفت زده شدم؛ تازه هنوز موارد بسیار دیگر باقی مانده بود.



آنچه که در وهله‌ی نخست به ذهن خطور می‌کند این است که پیش زمینه‌ی ذهنی که پیرامون این عینک داشته‌ایم را باید به طور کامل کنار بگذاریم؛ این عینکی متفاوت است و استفاده از کلمه‌ی «جدید» معنای کامل و جامعی به همراه ندارد. به عنوان یک توسعه‌دهنده به این موضوع فکر می‌کنم که چطور می‌توانم برنامه‌های کاربردی برای این بستر تهیه کنم، به خصوص اینکه عینک مزبور نوع تازه‌ای از دسترسی را برای کاربر خود به ارمغان می‌آورد. از نظر شخصی، هرگز ندیده بودم محصولی نیامده، اینقدر علاقه‌مند داشته باشد؛ شاید به این دلیل است که عینک گوگل توانسته حس کنجکاوی مردم را به خود جلب نماید.

نظراتم بیشتر از جنبه‌های فنی آن است. من این عینک را بر سرم گذاشتم و در بخشی از برنامه‌ی «مرورگر عینک» که هنوز در خارج از این محیط عرضه نشده به گشت و گذار پرداختم. به عنوان یک عکاس آماتور، کار کردن با آن برایم دشوار نبود و برعکس حس بهتری داشتم. حتی می‌توانم «این دوربین را بهترین دوربین پوشیدنی» بنامم چرا که دیگر نیازی نیست دست در جیب کرده و با بلند کردن گوشی و پیدا کردن برنامه‌ی عکاسی به عکس‌برداری بپردازم، چرا که این عینک همه‌ی این کارها را به طور یکپارچه انجام می‌دهد.

در اغلب اوقات کاربر می‌تواند بدون حواس‌پرتی از زمان جاری اطلاع داشته باشد. از طرف دیگر دسترسی به صندوق پست الکترونیکی به طور وحشتناکی ساده شده است به خصوص اگر بخواهید این تجربه را با چک کردن ایمیل پشت رایانه‌ی رومیزی ذغالی‌مان مقایسه کنیم!

هنوز در حال بررسی و یادگیری جنبه‌های گوناگون این عینک هستم. برای نمونه بر روی رایانه برنامه‌ی مخصوص مدیریت امور و وظایف روزانه را دارم، آیا می‌توانم چنین برنامه‌ای برای عینک گوگل بنویسم؟ یا در محل کار که به همکارانم در رفع مشکلات کمک می‌کنم و باید هر دو دستم آزاد باشند، یا می‌توان از این عینک برای تماس با اقوام و و دوستانی که در فواصل دوری زندگی می‌کنند بهره ببرم؟ آیا می‌توانم به نحوی ارتباطم را با آن‌ها نزدیک‌تر کنم؟ در مجموع نمی‌دانم که آخر و عاقبت این عینک چه می‌شود، اما به هر روی دلم روشن است و می‌دانم که جذابیت‌های بالایش راه‌گشا خواهد بود.


مالرک کائلین، ویراستار ارشد، CBS Interactive




قرار است که عینک گوگل تا اواخر سال 2013 به قفسه فروشگاه‌ها راه پیدا کند، اما هنوز پیرامون مفهوم کلی آن مطمئن نیستم.

چرا که اغلب افرادی که نسبت به این عینک ابراز تمایل کرده‌اند، از گیک‌های فناوری، به خصوص ابزاری همراه بوده‌اند؛ کسانی که باید حتماً تمامی پیامک و یا نامه‌های پست الکترونیکی خود را به سرعت بررسی کرده و پاسخ دهند و عینک گوگل مسلماً هدیه‌ای الهی برای آن‌ها خواهد بود. به خصوص قابلیت تغذیه‌ی اجباری که می‌توان بدون دست کردن در جیب مبارک و برداشتن تلفن، به موارد دلخواه دسترسی داشته باشیم.

خوشبختانه، حداقل تاکنون این دسته از افراد تنها بخش کوچکی از جامعه را تشکیل می‌دادند. از نقطه نظر شخصی‌، عینک گوگل شباهت زیادی به جریمه‌ی رانندگی دارد؛ به خصوص این جنبه از آن که ترس افراد را به جرم کاسته و آن‌ها را گستاخ‌تر می‌کند. منظورم را می‌فهمید؛ کسانی که پس از جریمه شدن دیگر هیچ ابایی از رعایت قوانین ندارند. حال افرادی را در نظر بگیرید که چون مبلغ زیادی از بابت این گجت عجیب و غریب پرداخت کرده‌اند، راه می‌افتند در خیابان‌ها و همچون دیوانگان با خود حرف می‌زنند. و حالا به همت عینک گوگل، این اقلیت زامبی‌ها، بیدار شده و یکدیگر را پیدا کرده‌اند.

عینک‌های واقعیت افزوده راهکاری بسیار کامل برای افرادی است که می‌کوشند از تعاملات حقیقی برای اجتناب از برخورد با افراد عادی نظیر من و شما بهره ببرند. البته هستند کاربرانی که ابزارهای واقعیت افزوده را دوست دارند. مسلماً آن‌ها در آینده‌ای نزدیک از این عینک استفاده خواهند کرد؛ هر چند که نمی‌توان انتظار داشت همه مردم، چنین عینکی را به سر کنند!


نیک پیکلز، مدیر گروه کمپین حریم خصوصی از Big Brother Watch




همچون هر سرویس آن‌لاین دیگری، گجت جالب گوگل، تلنگری بود که همه‌ی ما خود را به عنوان مشتریان گوگل نگاه کنیم، به خصوص که در واقعیت ما – یا بهتر است بگوییم داده‌های توصیف‌گر ما – محصولات گوگل هستند. بازاریابان همان مشتری سازمانی گوگل که رقمی در حدود 96 درصد از درآمد گوگل را ایجاد می‌کنند، خریدار اطلاعات ما هستند.

حال که مردم انتخاب خود را انجام می‌دهند و عینک گوگل را بر سر می‌گذارند، شاید کسی از خود بپرسد که این عینک چه دارد که این همه طرفدار برای خود دست و پا کرده؟ بیایید تصور کنیم حتی برای چند دقیقه‌ هم که شده تحت تأثیر اطلاعاتی که این عینک به شما می‌دهد، نیستیم.

چنین عینکی دوربین‌های مدار بسته را به سخره خواهد کشید. چرا که این عینک می‌تواند تمام مدت به اینترنت متصل باشد و اطلاعات و داده‌ها را به کاربر خود ارائه نماید. و نه تنها این اطلاعات را از جایی خاص از ساختمان ارائه نمی‌کند، بلکه همه چیز را از میان زندگی روزمره بیرون می‌کشد. و فردی که در کنار شماست، دیگر یک رهگذر عادی نیست بلکه به نماینده‌ی برادر بزرگ‌تر، گوگل بدل شده!

آن‌ها چه می‌بینند؟ گوگل همه چیز را می‌بیند، ذخیره می‌کند و پس از آن، کسی چه می‌داند؟ تحلیل و چهره‌خوانی همه‌ی افراد؟ تصویر شما که بر روی بیلبوردها می‌افتد؟ در حقیقت این پرسش را می‌توان چالشی در سطح علمی و دانشگاهی دانست. و اگر حداقل یک نفر بخواهد چنین ابزاری را خریده و بر سر بگذارد و همه جا در شهر راه بیفتد، آنگاه باید این پرسش را از خود بپرسیم که غایت‌الامر چه می‌شود؟ آیا آن تصویر دلهره‌بار از اینده واقعیت می‌یابد؟ آیا 1984 جرج اورول در راه است؟


پرفسور تاد ای. استارنر، پلی‌تکنیک جورجیا



در 20 سال گذشته به عنوان یک مشاور اطلاعاتی، همیشه رایانه‌ای را به همراه نمایشگرش با خود داشته‌ام. تیم تحقیقاتی من، گروه‌هایی از کاربران را جمع کرده بودند که به آن «لابراتوار زنده» می‌گفتیم و می‌توانستیم مزایای بالقوه و جنبه‌های اجتماعی این ابزارها را در آنها به سادگی بررسی کنیم.

ما دریافتیم نمایشگری که از رابط گرافیکی شکیلی داشته باشد، می‌تواند به خوبی توجه کاربران را نسبت به دنیای پیرامونی جلب کند؛ موضوعی که جذابیتی به مراتب بیشتر از نمایشگرهای لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خواهد داشت. به خصوص وقتی که زمان دسترسی‌مان کمتر از 2 ثانیه می‌شود، می‌توانیم فاصله‌ی بین تصمیم‌گیری و عمل را به حداقل برسانیم و در نهایت به اطلاعات مفید در حوزه‌های گوناگون دسترسی داشته باشیم. چنین ابزارهای پوشیدنی می‌توانند به طور موثری چشم، گوش، صدا و ذهن کاربر را تقویت نمایند. از این گذشته، رابطی که دارای طراحی مناسب باشد می‌تواند آرامش را به کاربر خود ارائه نموده و او را از تشویش فکری رهایی بخشد.

نیکلاس نگروپونته در «دیجیتال شوید» پیش‌تر گفته بود که چنین فناوری‌هایی تکوین یافته و به «یک پیش‌خدمت دیجیتال بدل خواهد شد... [که] می‌تواند مخاطب را تشخیص داده و هر وقت که صلاح بداند حواس شما را به هم بریزد، شاید حتی از طرف شما یک خالی کوچک هم ببندد. چنین کسی وقت‌شناس است و فرصت‌ها را در می‌یابد و به خصیصه‌های ذاتی احترام می‌گذارد.

در آینده، فناوری‌های پوشیدنی می‌توانند بیش از قبل مدیریت امور زندگی را برایمان ساده‌تر کنند، و با مدد حسگرهای بدنی ما را از وضعیت جسمانی‌مان با خبر نگاه دارند، ذهن ما را بیفزاید و به ما اجازه دهد تا از زیرساخت رایانه‌های رومیزی استقلال یابیم و از محدودیت‌های فعلی رها شویم.


برترین موتورهای جستجوی عکس برای یافتن تصاویر مورد نظر شما

بعضی از ما، هنگام بیرون رفتن از خانه، دوربین خود را نیز به همراه می‌بریم تا اگر به سوژه جالبی برخوردیم، از آن چند عکس تهیه کنیم. با این حال دراغلب موارد ما نیاز داریم که تصاویر مورد نظرمان را با جستجو در اقیانوس تصاویر موجود در وب تأمین نماییم. با این تفاسیر، یک موتور جستجوی تصاویر حرفه‌‌ای، می‌تواند برای افرادی با مشاغلی مشابه ما، بسیار مفید و کاربردی باشد. در این مطلب من شما را با ۶ مورد از بهترین موتورهای جستجوی عکس، که می‌توانند به شما کمک شایان توجهی نمایند، آشنا خواهم کرد.


TinEye



TinEye در برگیرنده همه تصاویر مشابه از نمونه مورد نظر شماست. احتمالاً بعضی از شما می‌دانید که یکی از مهمترین استفاده‌های این سایت جستجوی معکوس تصاویر می‌باشد. TinEye یک موتور جستجوی تصاویر خاص به حساب می‌آید. چرا که کار این سایت گرفتن یک نمونه تصویر از شما و یافتن تصاویر مشابه آن در سرتاسر وب با سایزها و کیفیت‌های گوناگون است.

اما یکی از امکانات جالب این سایت که احتمالاً از آن بی خبرید، MulticolorEngine می‌باشد. این امکان شما را قادر خواهد ساخت تا یک رنگ را انتخاب نمایید و سپس TinEye هماهنگ‌ترین تصاویر تحت قوانین حمایت از مالکیت معنوی مؤسسه Creative Commons را بر اساس رنگ‌بندی مورد نظرتان، برای شما پیدا خواهد کرد. این ویژگی برای طراحان و گرافیست‌ها واقعاً جذاب و کاربردی است.


CC Search



این موتور جستجو، سوژه‌های مورد نظرتان را فقط از میان تصاویر دارای گواهی Creative Commons یا به عبارتی تصاویری که مالکان و عکاسان آن اجازه پخش عمومی (رایگان) آن‌ها را صادر کرده‌اند، پیدا می کند. توجه داشته باشید که وب‌سایت خود را مشخصا یک موتور جستجوی تصاویر معرفی نکرده و خود را چیزی فراتر از آن می‌داند.

با این ویژگی خاص CC Search، شما می‌توانید مطمئن باشید که تصاویری که در مطالب و سایت خود منتشر می‌نمایید، کاملاً قانونی و مجاز می‌باشند. علاوه بر این شما در این سایت، محدود به جستجوی تصاویر نیستید؛ بلکه می‌توانید محتوای مورد نظر خود را در قالب موسیقی، ویدئو و ... نیز جستجو کنید.


Compfight



به‌دنبال وب‌سایتی نظیر فلیکر می‌گردید؟ Compfight را امتحان کنید. این موتور جستجو، هنگامی که بدنبال تصویر مورد نظر خود می‌گردید، تجربه‌ای عالی را به شما ارائه خواهد نمود. منبع تصاویر این سایت، تصاویر موجود در فلیکر می‌باشد؛ و با توجه به اینکه فلیکر هر از گاهی از دسترس خارج می‌شود، می‌تواند به عنوان یک پشتیبان خوب برای آن به حساب بیاید. با این حال یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Compfight تجربه عملی کار با آن از طریق یک افزونه وردپرسی می‌باشد.

اگر شما یک وبلاگ‌نویس وردپرسی باشید، می‌دانید که چقدر عالیست اگر بتوانید بدون باز کردن یک تب جدید و بدون هیچ زحمتی، تصاویر موردنظر خود را پیدا کرده و دانلود نمایید و یا حتی تغییر سایز دهید. با افزونه Compfight شما می‌توانید همه این کارها را مستقیماً در وبلاگ خود انجام دهید؛ و البته مطمئن باشید که همه نتایج این سایت، تحت گواهی Creative Commons می‌باشند.


Flickr Storm



گاهی ما برای انتخاب یک تصویر مناسب، مدتی را صرف فکر کردن به ویژگی‌ها، رنگ‌ها و موضوعات مورد اشاره در عکس می‌نماییم. بعد از آن، ایده و نتیجه نهایی در ذهن ما شکل می‌گیرد و ما بالاخره می‌توانیم انتخاب هایمان را محدودتر نماییم. با استفاده از Flickr Storm، شما می‌توانید با استفاده از کلمات‌کلیدی مورد نظر، به جستجوی تصاویر بپردازید. منتها این سایت بر خلاف سایت موتورهای جستجوی تصاویر، از شیوه‌‌ای جادویی برای ترکیب کلمات کلیدی و یافتن نتایج، استفاده می نماید.

این سایت علاوه بر نمایش نتایج حاصل از کلمات‌کلیدی مورد نظر شما، نتایج دیگری را نیز بر اساس کلمات‌کلیدی مرتبط دیگر (به تشخیص خود) در اختیار شما می‌گذارد. این ویژگی وقتی به کمک شما خواهد آمد که شما از اینکه دقیقاً به دنبال چه عکسی می‌گردید، مطمئن نیستید.


WeSEE



WeSee نسخه‌ای شیک تر از یک موتور جستجوی تصویر معمولی، برای افراد خوش‌سلیقه و پیگیر آخرین تغییرات و رویدادها می‌باشد. با کشیدن یک تصویر از منابع مختلف (از جمله Pinterest)، برنامه گلچینی از زیباترین تصاویر مرتبط را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. این سایت هر دو شیوه جستجو بر اساس کلمات کلیدی و جستجوی معکوس تصاویر را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین می‌توان WeSee را یکی از کامل‌ترین موتورهای جستجوی تصاویر به حساب آورد.

به یاد داشته باشید که این سایت هنوز در مرحله آزمایشی است؛ هر چند روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در آن هستیم.


Google Image Search


شاید ساده‌ترین مورد به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که موتور جستجوی تصاویر گوگل، بهترین در نوع خود می‌باشد. این موتور اجازه جستجوی معکوس تصاویر و جستجو بر اساس رنگ بندی را به شما می‌دهد. همچنین گوگل به شما اجازه محدود کردن نتایج جستجو به موارد تحت لایسنس creative common را نیز می‌دهد. همانند سایر بخش‌ها در گوگل، شما امکان مرور تصاویر در صفحه‌ای را خواهید داشت که هر چه به پایین بروید تمام نخواهد شد! گوگل ویژگی‌ها و انتخاب های بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید نتایج جستجو را به شکلی مؤثرتر درآورید.

به طور کاملاً خلاصه، گوگل همه آن چیزی است که به دنبالش میگردید.


ترفندهایی برای کاربران جیمیل

جیمیل، سرویس ایمیل گوگل شاید محبوب‌ترین میل‌سرور دنیا محسوب بشود. سرویسی که روز به روز با سایر سرویس‌های گوگل یکپارچه‌تر می‌شود. اگر شما نیز از کاربران جیمیل هستید،در این بخش قصد داریم با سه ترفند کاربردی در جیمیل آشنا شویم.

متوقف کردن پروسه ارسال ایمیل

اگر می‌خواهید ارسال ایمیل فرستاده‌ شده خود را متوقف کنید، این مراحل را انجام دهید:

- به قسمت تنظیمات (Settings) جیمیل بروید.

- بر روی تب Labs کلیک کنید.

- به پایین صفحه رفته و گزینه Undo Send را بیابید و آن را در حالت Enabled قرار دهید.

- از این به بعد، جیمیل پس از ارسال هر ایمیل، با نمایش گزینه Undo، به مدت چند ثانیه به شما فرصت می‌دهد تا ارسال ایمیل را متوقف کنید.

خاموش‌کردن آلارم صوتی دریافت ایمیل

اگر می‌خواهید آلارم صوتی ایمیل‌های دریافتی که به موضوعات آن‌ها علاقمند نیستید را خاموش کنید این کارها را انجام دهید:

- وارد ایمیل دریافتی شوید.

- در منوی بالای ایمیل، بر روی گزینه More کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Mute را انتخاب کنید.

ایمن کردن حساب‌کاربری به کمک تأیید هویت دو مرحله‌ای

این موضوع آنقدر مهم است که ارزش یادآوری مجدد را داشته باشد. برای فعال‌سازی تأیید هویت دو مرحله‌ای به صورت زیر عمل کنید:

- بر روی نام‌ کاربری خود در سمت راست و بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Account را انتخاب کنید.

- در سمت چپ بر روی تب Security کلیک کرده و در قسمت 2Step Verification گزینه Settings را انتخاب کنید.

- در این مرحله باید مجدداً وارد حساب کاربری خود شوید.

- بعد از ورود، یک پنجره برای فعال‌سازی تأیید هویت دو مرحله‌ی باز می‌شود.

- بر روی کلیدStart Setup در سمت راست و پایین صفحه کلیک کرده و مراحل فعال‌سازی را گام به گام دنبال کنید.


14 وب‌سایت محبوب امروز، قبلا به چه شکل بودند؟

شکل و شمایل ظاهری شبکه اجتماعی لینکداین در سال 2003 چطور بوده؟ وب سایت رسانه نیویورک تایمز یا فیس‌بوک و گوگل چطور؟ این وب‌سایت‌ها در طول زمان دست‌خوش چه تغییرات ظاهری شده‌اند؟ در ادامه مطلب تصاویر مربوط به گذشته و حال این وب‌سایت‌ها را مشاهده خواهید کرد.

شبکه اجتماعی Linkedin

سال ۲۰۰۳

امروز


موتور جستجوی گوگل

در سال ۱۹۹۸


امروز


هافینگتن پست

در لحظه آغاز به کار (می ۲۰۰۵)



امروز


شبکه اجتماعی My Space

اکتبر ۲۰۰۳


امروز


یوتیوب

می ۲۰۰۵



امروز


توئیتر

اکتبر ۲۰۰۶



امروز



یاهو

سال ۱۹۹۴


امروز


AOL

نسخه ۲.۰ در سال ۱۹۹۴ و نسخه ۱.۰ بر روی فلاپی


امروز


Digg

سال ۲۰۰۴


امروز


نیویورک تایمز

سال۱۹۹۶


امروز


eBay

یک حراجی آنلاین در سال ۱۹۹۷


امروز


فلیکر

آپریل ۲۰۰۴


امروز


فیس‌بوک

سال ۲۰۰۴


امروز


Silicon Alley Insider


امروز




معرفی چند ترفند آیفونی!


در این بخش، می‌خواهیم ۳ ترفند آیفون را معرفی کنیم که زیاد شناخته شده نیستند.

۱- ساخت Passcode با طول دلخواه

در حالت پیش‌فرض، طول کلمه‌عبور آیفون ۴ کاراکتری است. برای ساخت یک Passcode طولانی‌تر به این صورت عمل می‌کنیم:

- از Settings به بخش General وارد شوید.

- قسمت Passcode Lock را انتخاب کنید.

- گزینه Simple Passcode را در حالت Off قرار دهید.

- کلمه‌عبور دلخواه خود را وارد کنید.

- از این به بعد لاک‌اسکرین برای ورود رمزعبور جدید تغییر می‌کند.

۲- شارژ سریع‌تر دستگاه

اگر در هنگام شارژ، آیفون را در حالت Airplane Mode قرار دهید، دستگاه ۲ برابر سریع‌تر شارژ خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که در Airplane Mode، تلفن شما در دسترس نخواهد بود، پس بعد از تکمیل فرآیند شارژ، دستگاه را از این حالت خارج کنید.

۳- ساخت ویبره اختصاصی

برای ساخت ویبره اختصاصی، مراحل زیر را دنبال کنید:

- از قسمت Settings وارد بخش Sounds شوید.

- به پایین صفحه رفته و ابتدا Ringtone و سپس گزینه Vibration را انتخاب کنید.

- حالا در بخش Custom، گزینه Create New Vibration را انتخاب کنید.

- حالا با زدن و نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه، ویبره اختصاصی خود را بسازید.

- در پایان، بعد زدن کلید Stop، آن را ذخیره کنید.