MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا
MOSIU

MOSIU

وبلاگی ساده ولی پرمحتوا

فرش‌ LED هم آمد! +عکس

این محصول تلفیق صنعت نساجی و نورپردازی و جزو موارد لوکس است که در دکوراسیون داخلی مورد استقبال قرار گرفته است.
در واقع یک طراح هلندی با تکنیکی جدید یعنی با استفاده از رشته‌های ال‌ای‌دی یا همان دیود تشعشع نور (light-emitting diode) و پشم فشرده محصولی جدید و منحصر به شکل فرش را بوجود آورده که مورد استقبال دوستداران محیط‌ زیست قرار گرفته است.
با این تکنولوژی می‌توان فرش‌های خاص و متنوعی تولید کرد که با مخلوط رنگ و نور به روشن شدن محیط کمک می‌کند.
این محصول پس از فشرده شدن به صورت نوار برش می‌خورد. نوارها در عرض و رنگ‌های مختلف با چسب به صورت فرش در می‌آید. نامنظم بودن لبه فرش به زیبایی آن می‌افزاید.

تاریخچه بسیار جالب از موس کامپیوتر +تصاویر

شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه موس ها از توپ های بولینگ قدیمی تا کنترلرهای ذهنی آینده می پردازیم.

۱. اولین گوی غلطان (trackball):

اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر که توسط حرکات دست کنترل می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا اختراع شد. این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک سخت افزار ویژه سوار شده بود. این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند. از آنجا که این اختراع متعلق به یک پروژه کاملا سری نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده است.

۲. اولین موس:

 

اولین قطعه سخت افزاری که ما آن را به عنوان جد موس های مدرن امروزی می شناسیم، در سال ۱۹۶۳ توسط داگلاس اینگلبارت آمریکایی تولید شد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می کرد و می توانستید آن را مانند موس های امروزی در دست تان بگیرید.

۳. اولین موس با گوی غلطان:

 

این گجت محصول سال ۱۹۶۸ شرکت Telefunken Rollkugel آلمان است. این موس در زیر خود یک گوی غلطان کوچک داشت و تنها یک دکمه برای کلیک بر روی آن پیش بینی شده بود. کاربرد آن هم برای رسم تصاویر گرافیکی وکتور بود.

۴. اولین موس نوری:

 

موس های با قطعات متحرک مکانیکی مقداری غیر قابل اعتماد و ناپایدار بودند. زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، برای بهبود کارایی، در مقابل موس های گوی غلطان، اولین موس نوری را با نام Alto معرفی کرد. این موس از ال ای دی و سنسورهای نوری برای ثبت حرکات استفاده می کرد. اما این موس برای کارکرد صحیح، به پد ویژه ای نیاز داشت که به شکل خاصی مدرج شده بود.

۵. اولین موس تجاری:

 

در سال ۱۹۸۱ شرکت زیراکس موس Alto را به عنوان کنترلر در سیستم های ۸۰۱۰ تولیدی اش به کار برد. در واقع آلتو اولین موسی است که به صورت تجاری به بازار عرضه شده است. جالب اینکه هر سیستم ۸۰۱۰ بیش از ۷۵۰۰۰ دلار قیمت داشت!

۶. اولین موس خانگی:

 

اپل در سال ۱۹۸۳ برای ساخت موس کامپیوترهای اپل لیزا، تصمیم گرفت که به سراغ تکنولوژی گوی غلطان برود. این کامپیوتر اپل با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد. موس لیزا تنها یک دکمه داشت و گوی غلطان درون آن فولادی بود. جالب اینکه اپل ۲۰ سال بعد از لیزا، دوباره سراغ موس های یک کلیدی آمده است!

۷. اولین موس بیسیم:

 

لاجیتک در سال ۱۹۸۴ اولین موس بیسیم اش را که با امواج مادون قرمز کار می کرد، ابداع نمود. اما این موس حتما باید در دامنه دید دریافت کننده می بود تا بتواند کار کند. بعد از آن همین شرکت در سال ۱۹۹۱ اولین موس بیسیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد که نیازی به حضور در دامنه دید گیرنده نداشت.

۸. اولین موس لیزری:

 

اولین موس لیزری برای کاربران عادی را هم لاجیتک در سال ۲۰۰۴ با نام MX1000 به بازار عرضه کرد. تا قبل از این موس های نوری برای روشن کردن سطح و ثبت حرکات از LEDها استفاده می کردند. اما استفاده از لیزر به موس ها اجازه داد تا روی سطوح بسیار متفاوتی کارایی و دقت کافی را داشته باشند.

۹. موس ژیروسکوپ:

 

موس های Air دیگر محدودیت دامنه حرکت دو بعدی موس را به سخره گرفته اند. با کج کردن موس به اطراف، می توانید به راحتی مکان نما را حرکت دهید. MX Air لاجیتک چنان جذاب است که در لیست بهترین موس های همه دوران ها، در رده ششم ایستاده است.

۱۰. موس لمسی

 

موس تا به حال تنها به عنوان یک ابزار ورود اطلاعات به کار می رفت، اما حالا دیگر می تواند عکس العمل هم نشان دهد. Novint Falcon در سه بازویش از موتورهایی بهره می برد که دست تان را در اطراف حرکت می دهد و باعث می شود شما اشیاء روی صفحه کامپیوتر را احساس کنید!

۱۱. موس سه بعدی:

 

موس های عادی تنها در دو جهت حرکت می کنند، اما ما در جهانی بیش از دو بعد زندگی می کنیم. پس به موس هایی نیاز داریم که امکان انجام کارها به شیوه متفاوتی را داشته باشند. این نمونه اولیه ویژه، که توسط Axsotic تولید شده، به شما امکان حرکت و چرخش در سه بعد را می دهد. فکر می کنید گشت و گذار در گوگل ارث سه بعدی با این موس چگونه است؟!

۱۲. موسHands-Free :

 

اینجا همه داستان درباره تبدیل حرکات فیزیکی بدن به جابجایی روی صفحه نمایش است. کم کم به سمتی می رویم که دیگر به وجود سخت افزاری موس هم نیازی نداشته باشیم. البته کینکت مایکروسافت اولین تجربه عملی در این زمینه است. مثلا لپ تاپ هایی خواهد آمد که با این تکنولوژی، حرکات ما را ثبت کرده و برای کنترل سیستم عامل و برنامه ها از آن استفاده می کنند.

۱۳. موس ذهنی:

 

سخت افزار؟ حرکت؟ مساله را اینقدر سخت و پیچیده نکنید. آینده موس ها، کنترل مکان نما فقط و فقط با مغز است. البته هنوز هدست هایی که قابلیت خواندن امواج مغزی را دارند در مراحل تجربی اولیه قرار دارند. اما تا وقوع تغییری به بزرگی اختراع اولین موس راه زیادی باقی نمانده است.

معرفی سایت هایی که لینک ها رو مستقیم می کنه

سایت‌های به اشتراک گذاری فایل (آپلود سنترها) مثل مدیافایر، رپیدشیر و ... برای کاربران Free یا اجازه دانلود نمی‌دهند یا اگه اجازه بدهند، محدودیت‌هایی از جمله عدم امکان از سرگیری دانلود (Resume) یا دانلود با سرعت پایین همواره مشکل‌ساز است.
کلی در اینترنت جست و جو کردم تا سایت‌هایی رو که می‌تونند لینک فایل آپلود سنترها رو مستقیم کنند و قابلیت Resume هم دارند و دریافت فایل با سرعت فوق‌العاده انجام میشه رو در اختیارتون قرار بدهم.

چند نکته:
1- اگر در این سایت‌ها عضو شوید امکانات بهتری (از جمله فضای بیشتر دانلود) را در اختیارتون قرار می‌دهند.

2- این سایت ها معمولا یک یا چندین آپلود سنتر را که در زیر آمده پشتیبانی می‌کنند:
2shared.com, 4shared.com, Filefactory.com, Fileserve.com, Filesonic.com, Hotfile.com, Mediafire.com, Megaupload.com, Netload.in, Rapidshare.com و...

3- بعد از ثبت نام لینک فعال سازی به ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کردید ارسال میشه که با کلیک بر روی آن حساب شما فعال میشه.

4- اگر شما هم سایت دیگری رو می‌شناسید معرفی کنید تا دوستان استفاده کنند.

آدرس سایت‌ها برای ثبت نام:



آموزش ثبت نام:
ثبت نام تقریبا در همه یکسان است که برای مثال تصویر ثبت نام در uploadfa در زیر قرار داده شده است:




- اگر هنگام ثبت نام در برخی سایت‌ها گزینه Payment info یا Coupon code وجود داشت آن را خالی بگذارید.
- کد امنیتی نیز در برخی سایت‌ها ممکن است به شکل دیگری نمایش داده شود.

آموزش مستقیم کردن لینک آپلودسنترها:
مستقیم کردن لینک فایل تقریبا در همه یکسان است که برای مثال تصویر مستقیم کردن لینک در uploadfa در زیر قرار داده شده است:




چند نکته:
1- بعد از کلیک کردن روی گزینه Upload فایل مورد نظر متناسب با حجم آن بعد از چند دقیقه روی سرور قدرتمند سایت بارگذاری می‌شود که با کلیک کردن روی My Files می‌توانید لیست فایل‌هاتون رو مشاهده کنید و سپس با کلیک بر روی نام فایل به صفحه‌ای برای به اشتراک گذاری فایلتون وارد می‌شید و با کلیک بر روی Download لینک دانلود نمایش داده می‌شود و می‌توانید فایلتون رو دریافت کنید.

2- گزینه "File upload" زیرمجموعه‌ی Upload Files برای آپلود کردن فایل از روی سیستم بر روی سرور سایت است.

3- گزینه "Remote upload" (در برخی سایت‌ها "Remote URL upload") زیرمجموعه‌ی Upload Files برای مستقیم کردن آدرس فایل‌هایی با لینک مستقیم به صورت: (http://www.site.com/file.zip) است که به هر دلیل از جمله سرعت پایین سایت ارائه دهنده قابل استفاده نیست.

4- گزینه "URL leech" (در برخی سایت‌ها "Free URL leech") زیرمجموعه‌ی Upload Files برای آپلود فایل‌ آپلود سنترها بر روی سرور سایت برای مستقیم کردن لینک دانلود است که ممکن است این گزینه در برخی سایت‌ها موجود نباشد یا برای فعالسازی‌اش پول بخواهند.

5- گزینه "Torrent leech" برای مستقیم کردن فایل‌های تورنت بر روی سرور سایت است که ابتدا باید فایل با پسوند تورنت رو دانلود کنید و اون فایل رو روی سایت آپلود کنید تا لینکش مستقیم بشه که ممکن است این گزینه در برخی سایت‌ها موجود نباشد یا برای فعال‌سازی‌اش پول بخواهند.

6- حجم و تعداد فایلی که می‌تونید آپلود کنید بالای فیلد وارد کردن آدرس فایل ذکر شده است.

روبات ترمیم‌کننده مو ساخته شد!


یک شرکت خصوصی تولیدکننده وسایل پزشکی در کالیفرنیا موفق به کسب تاییدیه اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا برای تولید روبات مرمت مو شد.

این روبات که «آرتاس»(ARTAS) نام دارد، برای برداشت فولیکول مو از سر افرادی که مبتلا به بیماری ریزش موی هورمونی هستند طراحی شده است.

 

این سیستم روباتیک که توسط شرکت «مرمت روباتیک» و با کمک چندین پزشک برجسته ترمیم مو ساخته شده به منظور تقویت کیفیت برداشت واحد فولیکولی طراحی شده ‌است. این سیستم توسط پزشک کنترل شده و کاملا تعاملی است.

 

این سیستم از چندین ویژگی مختلف از جمله یک بازوی روباتیک هدایت‌شونده توسط تصویر، چند فناوری منحصربه فرد عکاسی و یک سری سوراخ‌های کوچک پوستی و همچنین یک رابط رایانه به به پزشکان اجازه کنترل این اجزاء را می‌دهد، تشکیل شده ‌است.

 

سیستم آرتاس می‌تواند یک واحد فولیکولی را شناسایی کرده و برداشت کند. این کار برای روش پیاده‌سازی ترمیم موسوم به روش استخراج واحد فولیکولی لازم است.

 

روش استخراج واحد فولیکولی برای بسیاری از بیماران دچار ریزش مو رجحان دارد چرا که از تهاجم کمتری برخوردار بوده و به افراد بیمار اجازه می‌دهد تا طی دوره زمانی کوتاهتری به زندگی عادی بازگردند.

 

موهای تازه کاشته‌شده، منبع خونی خود را ساخته و به تدریج شروع به رشد و ایجاد موهای جدید می‌کند. این موهای تازه در عرض چندماه رشد کرده و تا یک سال ادامه خواهند داشت.

 

این مساله موجب می‌شود که فرد از ظاهر موی طبیعی‌تری نسبت به کلاه‌گیس برخوردار باشد.

حذف پارتیشن بندی هارد دیسک با روش FDISK...

حذف پارتیشن بندی هارد دیسک با روش FDISK...

اگر در قسمت اول پارتیشن بندی هارد دیسک با ما همراه بوده باشید متوجه شده اید که در آن قسمت به نحوه ایجاد پارتیشن در هارد دیسک با برنامه FDISK پرداختیم اما در این ترفند که به نوعی می توان آن را ادامه و مکمل ترفند پارتیشن بندی هارد دیسک از طریق FDISK نامید به معرفی چگونگی حذف پارتیشن های هارد دیسک با برنامه قوی FDISK می پردازیم. به شما توصیه می کنم که اگر قسمت اول این ترفند را خوانده اید حتما این قسمت را نیز دنبال کنید چون حاوی نکات بسیار مهمی برای حذف پارتیشن های قبلی می باشد.



اخطار : قبل از شروع بحث پارتیشن بندی، حتما یک نسخه پشتیبان از اطلاعات هارد دیسک خود تهیه کنید زیرا هنگام پارتیشن بندی کلیه اطلاعات هارد دیسک پاک می شود!

ادامه مطلب ...